Monday, January 31, 2011

ari kebahagian ku...hehehehe

ari nie sonok,bahagia,aman n sewaktu dengan nye....npe??...sbb ari nie 'pembuli besar' ( abg yus) xdtg..hahahahaha...so xde sape la yg dpt buli ku...huhuhu...tp ku xnk ari nie berakhir...boleh tak mase diberhentikn??ku xpuas lg menikmati ari yg indah nie tanpa dibuli...huhuhuhuhu...yana!!help me...huhuhuhu...

Sunday, January 30, 2011

Pengalaman sesat cari kete sendiri.......hahahahaha

Semlm kuar g tgk wayang at Alamanda ngan syera..tgk citer ape lg kalo bukan The Green Hornet la...huhuhu...best citer dye..rase nk g tgk lg je...xde sape ke yg nk bwk ku g tgk The Green Hornet lg...hehehe...pas abiz tgk wayang g round2 usha beg...dlm ngah usha beg ade sowg dak panggil name ku...ku knl suare tu tp xcam sape nye suare...ku n syera pown g la kejar dak tu..nk tgk sape yg panggil name ku..tgk2 Azizi...borak la jap ngan Azizi kat ctu...then g big apple beli ape ye??..hehehe..mesti la beli donut dye..hehe..then dlm kul 5 tu nk balik...pastu g la tmpt parking kete...g la P6 utara pusing2 cari kete xjumpe then g la P5 & P4 utara still xjumpe kete...ku nk syera da cuak cz xjumpe kete...da lame dok cari kete kat parking belah utara baru perasan kitowg salah tmpt..td parking kete kat parking selatan..yg g cari kat utara buat ape mmg la xjumpe...aduyai...boleh pulak dalam2 syok shopping n tgk wayang....boleh pulak cari kete pown boleh sesat...aduyai..pengalaman yg kelakar,sengal n sewaktu dengan nye...hahaha...masok je kete mmg gelak x ingt dunia la..hahahaha...

Thursday, January 27, 2011

Ku Punye Dunia

Setiap orang mempunyai dunia mereka sendiri...
Setiap dunia mereka berbeza....
Ade yang senang dan ade yang susah...
Ade yang bahagia dan ade yang kurang bahagia....

Setiap orang mempunyai pelbagai cara
untuk mewarnai dunia mereka...
Ade yang berkongsi dunia mereka dengan prang yang disayangi...
Dan ade juga yang tidak berkongsi dunia mereka dengan sesiapa pun...
Tapi kebanyakannya mereka hanya hidup dengan dunia mereka sahaja...

Dalam kebahagian mewarnai dunia
terdapat perasaan yang boleh memusnahkan dunia kite sendiri
Perasaan yang sukar kite jangka kedatangannya
Perasaan yang sangat bahaya dalam dunia kite
Iaitu perasaan marah, geram, sakit hati dan sebagainya...

Untuk menyelamatkan dunia kite dari perasaan sebegini...
Kite harus berhati-hati dalam mengundang perasaan lain ke dunia kite
supaya perasaan nie tidak memusnahkan dunia kite

Tapi bagi ku..
Hidup didunia sendiri lagi seronok dan bahagia
berbanding berkongsi dunia dengan orang lain
Kerna tiada sesiapa yang akan menghalang kite buat ape yang kite suke
dan tiada sesiapa yang akan memgubah dunia kite...
Hidup kite akan lebih aman
tanpa sebarang gangguan....

Ku suke hidup didunia ku
Ku boleh mewarnai dunia ku
dengan pelbagai warna yang ku suke
tanpa memikirkan pendapat orang lain...

Dari pengalaman ku..
Ku pernah merasai perasaan yang bahaya ini didunia ku...
Dunia ku bagaikan tiada warna-warna ceria
Dan perasaan ini hampir memusnahkan dunia ku...
Dunia yang ku bina dulu...

Ku membina semula dunia ku yang hancur itu...
Ku bina dengan berhati-hati
supaya tidak dimusnahkan lagi oleh perasaan yang bahaya itu...

Kini ku punye dunia kembali aman
dengan warna-warna ceria...
Ku hidup bahagia kembali...
Walaupun kadang-kadang perasaan itu datang
untuk menghancurkan dunia ku lagi
Tapi ku dapat mengatasinya...

Ku berharap ku punye dunia tidak akan hancur lagi...
Dan sentiasa di warnai dengan warna-warna ceria...

2 bln LI....

da 2 bln da ku LI...xsedar da 2 bln ku LI kat cnie...keje yg ku buat selama 2 bln LI..ape ye??hahaha..ku format pc, buat cable, update ativirus, update widows n most important aku blaja menaip dgn cpt...menaip kat mane??mesti la menaip kat comment2 n chat kat fb..hahahahaha...selama 2 bln nie aku rase buhsan+ngantok+lapar+sejuk sbb xde keje..huhuhuhu..ku tgk kwn2 ku yg len sibok ngan keje..ku pulak sibuk on9, bls comment n bls chat kat fb...hahahahahaha...

Tuesday, January 25, 2011

World Behind My Wall

It's raining today
The blinds are shut
It's always the same
I tried all the game that they play
But they made me insane

Life on TV
It's random
It means nothing to me
I'm writing down
What I cannot see
Wanna wake up in a dream

Oh..
They telling me
It's beautiful
I believe them
But will I ever know
The world behind my wall
Oh..
The sun will shine
Like never before
One day I will be
Ready to go
See the world behind my wall

Trains in the sky
Are travelling
Through fragments of time
They're taking me to parts
Of my mind
That no one can find

I'm ready to fall
I'm ready to crawl
On my knees to know it all
I'm ready to heal
I'm ready to feel

......Take me there!

Good Riddance

Another turning point
A fork stuck in the road

Time grabs you by the wrist
Directs you where you go

So make the best of this test
And don't ask why

It's not a question
But lesson learned in time

It's something unpredictable
But in the end it's right
I hope you had the time of your life

So take the photographs
And still frames in your mind

Hang it on a shelf
In good health and good time

Tattoos of memories
And dead skin on trial

For what it's worth
It was worth all the while


It's something unpredictable
But in the end it's right
I hope you had the time of your life

It's something unpredictable
But in the end it's right
I hope you had the time of your life

It's something unpredictable
But in the end it's right
I hope you had the time of your life

Monday, January 24, 2011

Bunkface - Bunk Anthem Official Video

SETIAP DETIK...

Setiap detik
Engkau yang datang dalam mimpiku
Setiap siang malam menggangguku
tak lelap tidurku karena dirimu


Setiap waktu
Engaku yang selalu menghantuiku
Tak pernah lari dari fikiranku
Tak mau hilang dari ingatanku


Tahukah engkau
Saat gelap datang
Aku masih mencarimu
Engkau dimana


Setiap waktu
Engaku yang selalu menghantuiku
Tak pernah lari dari fikiranku
Tak mau hilang dari ingatanku


Setiap detik aku memikirkanmu
Setiap detik rindu meracuniku
Setiap detik teringatku padamu
Setiap detik apa terus begini


Ku mohon dengarlah rintihan hati ini
Ynag ku curahkan seraya ku bernyanyi
Sampai kapankah aku terus begini
Ku harap kau 'kan kembali kepadaku



Setiap detik aku memikirkanmu
Setiap detik rindu meracuniku
Setiap detik teringatku padamu
Setiap detik apa terus begini

Ku mohon dengarlah rintihan hati ini
Ynag ku curahkan seraya ku bernyanyi
Sampai kapankah aku terus begini
Ku harap kau 'kan kembali kepadaku

Sunday, January 23, 2011

Sony Ericsson Hazel GreenHeart J20i

best gler dpt pkai handphone nie walaupun dpt pkai seminggu je..function handphone nie terbaek dow...mmg sonok gler pkai..ku ni ckp mcm handphone sendiri je..padahal handphone akk ku...hehehehe..my beloved sister don't angry2 eh...hehehehe...saje je nk berlagak kejap..t mu da balik ku bg la..tp tok sementare waktu nie ku pkai dlu ye. mu jgn risau. ku akn jage dgn terbaek punye..hehehe...

Sonok nye!!!huhu

Semlm g Seremban ngan mama n ayah g tgk adik kat skola teknik dye..then g cari brg adik kat terminal 1. Tyme ngah cari brg adik tu cari la gak brg2 ku..then ayah g kedai fon g usha handphone angah..dlm usha2 tu jumpe la handphone yg angah nk tu n harga pown okeh..ayah pown beli la handphone tu tok angah..pastu ku juz tanye je brape harga memory card handphone 2GB jenis M2..tauke ckp M2 mhl 2GB RM35..kalo 4GB RM60..pastu ayah tanye nk tukar memory card ke??ku pown dgn agak segan (segan ke??) pown ckp "kalo boleh kite nk la" pastu ayah ku pown beli kn..dr ku nk hanye 2GB teros dpt 4GB..agak tersenyum lebar gak la..hehehehe...pastu ku telepon akk ku..yg ku merasmi kn handphone bru dye tu..dye xkasi..tp aku pkai je..huhu..walaupown hanye seminggu je..janji aku dpt menggunakannye...huhu..

Thursday, January 20, 2011

APA ITU KAWAN????

Dlm berkawan...kita kena ingat...
Kwn tu banyak definisinya...
Ada kawan yang hadir umpama..
BISKUT..
Sekejap ada...
kadang-kadang menghilang..
Bila ranggup..sedap dimakan..
Bila dah lemau..kita pulak dibuang..
Ingatlah teman..
Itu bukan kawan tp lawan!
Ada juga kawan yang hadirnya ibarat
SEKAKI PAYUNG...
yang setia memberi khidmat tak kira panas
ataupun hujan..
Ia hadir disaat kita benar-benar memerlukan..
Melindungi kita dari terik sang mentari..
Dan memayungi kita dari kebahasan...
Sentiasa bersama tak kira suka mahupun duka...
Walaupun adakalanya kita membiarkannya..
Terperuk sendirian disaat dia tak diperlukan...
Dan tanpa rajuk..dia sedia memaafkan..
Dan sanggup membantu
KITA....
Ingatlah rakan...itu bukan
KAWAN...
Tetapi TEMAN...
Teman yang sanggup berkorban...
Demi sebuah
PERSAHABATAN..
Awk nie..BISKUT ke...SEKAKI PAYUNG..???
Persahabatan hanya dapat dibeli dengan persahabatan
Seseorang mungkin menguasai orang lain..
Tetapi dia tidak akan memilik hati mereka...
Jikalau dia tidak menjual hatinya terlebih dahulu....

broadband!!!!!

broadband ape mslh mu??ayah ku da byr tp xleh nk connect. nk ckp xde line..ade je line..asal mu xnk connect nie??nk kate xbyr ayah ku da byrkn. nk kate bln nie xbyr..mcm mane nk byr sedangkn bil pown mu xantar kat umah ku.mcm mane tu??pusing pale otak ku dok pkir kn mslh mu nie.ayah ku suh tepon tp mcm mane ku nk tepon ku bkn nye ade no. mu..n ku pkai maxis..n broadband ku atas name akk ku..aaaarrrrrggggghhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!broadband boleh x mu elok n boleh x mu connect dgn secepat yg mungkin..ku mahu gune..

kakak???

ku da tua!!!ku xsedia lg tok menerima panggilan tu selain dr owg yg ku knl..owg yg lebih tua dr ku pown panggil ku kakak....oh tidak!!!!ku mude lg..ku bru je 19 tahun 3 bln...muke ku nie nmpk tua sgt ke??aaarrrgggghhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!ku xbisa menerima kenyataan nie lg...

keje oh keje.....

keje kamu ade dimane??...boleh x mu dtg kesini. ku da buhsan nie. ku mau keje. ku perlukn keje. akk!!abg!!!xde keje ke yg ku boleh buat??ku da buhsan tahap gaban da nie. ku da buhsan dok mengadap pc nie on9 n men game smpi khatam 10 kali dr pg smpi ptg. buhsan2!!!KEJE oh KEJE....dtg la pada ku...

Tuesday, January 18, 2011

Maafkan

Cinta memang bisa berubah
Bila kasih bertukar benci
Cinta memang mengasyikkan bisa menyakitkan
Bila percaya itu hilang


Kau sakitkan aku
Kau duakan aku
Aku diperlakukan semahu mu


Maafkan
Bila diriku tak jatuh cinta lagi padamu
Maafkan
Bila diriku mulai menjauh
jauh darimu...


Selama ini ku banyak bersabar
Tapi akhirnya aku tak tahan
Walau engkau didekatku..
Tapi tak bisa ku baca hatimu


Kau sakitkan aku
Kau duakan aku
Aku diperlakukan semahu mu


Maafkan
Bila diriku tak jatuh cinta lagi padamu
Maafkan
Bila diriku mulai menjauh
jauh darimu...


Oooo...
Maafkan
Bila diriku tak jatuh cinta lagi padamu
Maafkan
Bila diriku mulai menjauh
jauh darimu


Kau ku tinggalkan...
Kau ku tinggalkan....

kebuhsanan!!!

ku buhsan..ku xtau nk buat ape..sehingga kwn ku memberi idea tok wat blog nie...
thankz ya nad...ku arap dgn ade nye blog nie..dpt la ilang kn buhsan aku selame aku practical n xde keje nie...huhuhu