Tuesday, March 29, 2011

Mood ku ari nie: Lega+sakit ati+geram!!!!!

mood ku ari nie ade 3....iaitu LEGA,SAKIT ATI n GERAM....nk tau sbb ape ku ade 3 mood yg b'beza dlm 1 ari nie....ku bg tau ye...

Mood LEGA
cz lect da dtg tmpt ku LI....
n ku lega cz dye xmasok kat tmpt ku keje n dye xjumpe pown bos ku...kalo dye masok tmpt keje ku...
abiz la ku da la tyme tu ku ngah syok tgk movie+on9+men game...huhuhu...
dye juz jumpe kitowg at lobi n mntk slh sowg tok mntk cop kat bos kitowg...
n thankz to syuk cz mengelentong bos ngan ckp lect xsempat nk jumpe bos cz dye kene g tmpt len lak pas nie....thankz a lot...hahaha...
n nasib bek lect xtanye mcm2 juz tanye bende simple2 je...

Mood SAKIT ATI+GERAM : 
cz boleh lak abg mawi kelentong ku td....psl bos...da la lect nk dtg...

abg mawi : weyh..lect ko nk dtg kn ari nie...ko tau x??
ku : a'ah...tau da...
abg mawi : tp bos xde mcm mane??sape yg nk jd penyelia korg??
ku : bos xde??tu yg ngah runsing skunk nie...kalo ag mawi jd penyelia kitowg xleh ke??
abg mawi : mane boleh...dye kene pegawai yg jd penyelia korg...
ku : aduh mcm mane nie??sy da la xknl pegawai len selain bos...
abg mawi : cube ko tanye pak tam...pegawai yg dok depan bilik bos...
ku : mane la sy kenal...abg mawi tlg ckp kn boleh x??
abg mawi : ko ckp la sendiri...aku ade keje nk buat la...
ku : xpe la t sy suh syuk tlg ckp kan...hehe..
abg mawi : lect ko dtg kul brape??
ku : entah la...dye xde ckp pown kul brape..dye juz ckp dye dtg ari nie...
abg mawi : gud luck la...
ku : thankz...

xlame pastu ku gtau yana bos xde...then ku tanye syuk bos ade ke x??syuk ckp ade...tp abg mawi ckp xde...pelik2...pas ku ckp ngan syuk yana tepon ckp lect da smpi nk jumpe kitowg kat lobi skunk...ku gtau syuk n tyme ku nk kuar tu ade lak pak arab sibok2 dtg nk print...aduh...yana lak da bising2...nk xnk ku kene cari abg mawi n mntk tlg dye kunci bilik cz ku kene g jumpe lect ku....da selesai jumpe lect ku pown masok la tmpt keje ku balik...boleh pulak dye men gler tyme2 tu...mmg dye mntk penyepak ku la jwb nye...sakit ati+geram ku dibuatnye...smpi nk nangis la...

Friday, March 25, 2011

Lewat!!!!

ari nie boleh lak ku bgn lmbt...huhu..nk tau ku bgn kul brape??ari nie ku bgn kul 7:40 pg....hahaha...ntah mcm mane boleh t'lajak tdo pown ku xtau...nasib bek la ayh ade...leh la antar ku g keje...kalo x mmg ku mc la ari nie...huhu..mekacih ayh....da la tyme ku antar msj tu ayh kat nilai otw nk g tangkak....kalo ayh ku da kat tangkak mmg mc la ku jwb nye..huhu...utk p'tame kali nye ku bgn kul 7:40 n g keje lmbt...ku smpi td dlm kul 8:15 pg...nasib bek xde punch card..kalo ade...merah la punch card ku....huhuhu....ku mmg pkir nk mc je tp bile di ingtkn balik xde sape yg bukak bilik tu..t'pakse la ku membatalkn niat tok mc....tp xpe...t bile abg yus or akk wati da dtg keje...biar ku pulak yg mc....hahahahaha....sejak mule LI smpi la nie...ku xpenah mc...kwn2 ku yg 1 tmpt LI ngan ku da agak byk kali mc...t giliran ku lak nk mc...tp nk bg alasan ape ye???...nnt2 je la pkir...da la mlz n xtau nk tuliz ape lg...

Thursday, March 24, 2011

Hari Terbuka FTSM....

ari nie merupakan ari terbuka ftsm...pg td ku dikejutkn ngan kedtgan kak mastura kat tmpt ku duduk...ku ingt kn kak mastura nk tgk keje yg dye kasi ku tu....da la xsiap lg...mati la ku...da la tyme tu ku ngah khusyuk tgk movie...rupe2nye dye suh aku tutup bilik unit ICT Siswazah tu then turun g dewan multimedia...actually ku t'tanye2 npe kene g dewan tu...ku pown g je la..da smpi kat dewan tu bru ku t'ingt ari nie kn ari pertama ari terbuka ftsm of coz la ade perasamian bagai...ku pown g la...g cz t'pakse...sbb akk n abg mc...so ku sbg wakil la kire nye....bende start kul 10..kul 9:15 ku da kene masok...asal la dye panggil awal2....ku masok je dewan tu cari tmpt duduk yg senang ku nk kuar...da dpt...ku msj ngan yana...ku dok kat dlm tu mcm owg bodo...xtau nk buat ape...hahaha...xlame pastu perasmian pown b'mule...then host perasmian tu ckp ade skola yg dtg sempena ari t'buka tu...ku teroz t'ingat kat J3...xlame pastu dye pown ckp skola ape yg dijemput...ku dgr dye ckp Sekolah Menengah Kebangsaan Jalan 3...ku dgr ngan penuh kegembiraan...huhu...pastu bile da dirasmikn ari t'buke tu...dye panggil wakil skola tok terime cenderahati....mule2 dye sebut J3...ku nmpk cikgu sanizah turun g amik...pastu...bile cikgu nk dok tmpt dye balik..ckgu t'nmpk ku..then borak la kejap...da lama xjumpe ckgu...boleh dikatekn dlm 2 tahun gak la....rindu cikgu sesgt....dpt borak ngan dye td pown da kire b'syukur da...lepas la ckit rindu tu...pas abiz perasmian tu ingt nk jumpe ckgu tp ku ade keje.....so xdpt la nk jumpe ckgu...ckgu pown ckp "xpe la.len kali kite jumpe lg"....ku okeh je....tp bile nk jumpe tu yg xtau....
CIKGU!!!!! SAYA RINDU CIKGU!!!!!...huhuhuhu...

Saturday, March 19, 2011

Times Square....

pg td ku g amik lesen L...da dpt lesen L da..huhuhu...then nk g Times Square (TS)...da la xpenah g TS nek train...tp still nk g..hehe...biase la dak degil mmg mcm nie..huhu...ku g ngan kwn ku..syera...ku tanye dye ckp dye tahu g....pastu naik train dr ukm smpi kl sentral....da smpi kl sentral sesat cari monorail....boleh dikatekn 30 min la kitowg pusing kl sentral cari monorail+information counter...at last jumpe gak information counter...da jumpe n tanye kat mane monorail bru la gerak...n akhirnye kitowg smpi gak TS..huhu..smpi je TS g cari cinema...cari cinema pown boleh sesat....hahaha....yela jarang g TS...selalu g alamanda or mid je....da jumpe cinema gla tgk movie yg kitowg nk tgk tu..penuh...citer ape lg kalo bkn "Big Mom's Like Father like Son"...so t'paksa la tgk citer len..kitowg tgk citer "World Invasion"....nasib bek citer best..kalo x menyesal je beli da la harga 1 tiket tu RM 15...mahal tau...pas abiz tgk wayang jln2 la jap kat TS tu...then masok la 1 kedai nie name kedai dye "I Need Home"...kitowg pown masok la...masok2 je tuan kedai nk tgk ic...pelik gak la kitowg....xpenah2 kitowg masok kedai mane2 kene tunjuk ic....sbb kitowg tgk kat luar kedai nmpk mcm kedai perhiasan je...rupe2nye ade bende yg t'sembunyi....bru la kitowg phm...kitowg pown mlz la nk tanye tuan kedai tu....buat bodo saje sudeh...otw nk balik...

syera : pasnie xyah g TS lg la...
ku : npe??
syera : yela jauh la...
ku : xksah...mane2 pown boleh...huhu...

pastu tunggu la monorail....monorail pertama yg dtg penuh gler mcm ikan sardin....

ku : nk masok ke??
syera : xyah la penuh sgt...
ku : kite tunggu train len je la...
syera : okeh...

then tunggu la train yg seterusnya....yg kedua pown penuh gak...kitowg tunggu lg....train ketiga xpenuh...so naik la train tu...smpi kl sentral tunggu train lg...train pertama of coz la kitowg xmasok...sbb kitowg da tau...penuh mcm ikan sardin...then tunggu la train yg seterusnye...nasib bek train yg kedua nie lapang...naik je train tgk jam da kul 7 mlm...gler r balik lmbt...masing2 b'doa xkenah marah n bising ngan parent masing2 bile balik nnt...huhu...

Sunday, March 13, 2011

g shopping ngan akk...huhu

ari nie ku g shopping ngan akk ku..sape lg kalo bkn kak niz...akk ku yg kaki shopping tu...hahaha...dlm kul 11.30 kitowg da kuar da...tp kitowg shopping pown area2 bangi je...sbb takot minyak abiz..hehe...mule2 g mydin seksyen 7, pastu g warta then g al-ikhsan pastu g billion lak....mmg bez la kalo shopping ngan akk ku nie..dye je yg kuar duit...hahaha...

ku : nie yg kite syg ko nie...haha...asal kuar ngan ko je...ko byr...hahaha
akk : ko mmg...mmg la kat sini den byr..t kat umah kite calculate...
ku : (saje je buat xtau)...calculate ape??
akk : ko xyah nk buat xtau lak...
ku : ko pown same...
akk : den tau la...
ku : jgn tau je...kite calculate same2...ko bukannye boleh caye...haha
akk : xdo do...
ku : yolah tu...

tyme kuar dr warta ku terserempak ngan un (kwn skola dlu)...ku pown tegur dye...lame da xjumpe dye...borak la kejap...tanye kabar je pastu masing nk bla....so kite akhir kn borak ngan bye2...haha...

Avril Lavigne - What The Hell

Saturday, March 12, 2011

Klaz bwk kete...hehe

ari nie mcm biase ku bgn awal tok g klaz belajar kete...mule2 of coz la masok klaz sbb kene dgr ceramah dye dlu sblm bg kasi bwk kete...kat sane ku kenal ngan akk khairunisa, maya n athirah...nasib bek la kitowg sekepale...nasib bek ceramah dye xmembuhsankn n xmengantokkn...kalo mengantok mmg aku tdo la...da la bilik nye b'aircond...sejuk tahap smpi boleh tdo la...hahaha....klaz abiz adlm kul 1.30 pm...pastu rehat smpi kul 2.30 pm...pas rehat kitowg g kat sebuah kete...then ade sowg atok ajar kitowg camne nk bukak tayar n tgk enjin kete...mmg best la blaja ngan atok tu....setiap bende yg dye ajar mesti ade gelak tawa kitowg...smpi sakit perot masing2 dgr lawak bodo atok tu....hahaha...akk khairunisa asyik gadoh je ngan atok tu...pastu nmpk la dak2 yg 1 klaz ngan kitowg da bwk kete da...pastu kitowg pown tanye atok...

akk,maya,athirah n ku : atok bile kitowg boleh bwk kete??bdk2 len yg klaz ngan kitowg td sume da bwk kete..
atok : sabar la..kalo kowg xtau mcm mane rupe dlm kete mcm mane nk bwk...
akk,maya,athirah n ku : kitowg da tau da...(actually buat2 tau sbb excited nk bwk kete..huhu)
atok : kalo kowg da tau..g buat ape yg atok ckp.....
akk,maya,athirah n ku : (masing2 pandang satu sama len sambil tersengih2...hehe)
atok : kate da tau...asal sume mcm xtau je...
akk,maya,thirah n ku : kitowg tau kat mulut je....hahahaha...
atok : da agak da..kowg nie....kite buat ala kadar je...
akk,maya,athirah n ku : okeh2...

pas da selesai sume tu..kitowg pown g la kat litar dye...sowg2 kene bwk kete...bile smpi je kat pondok kat litar tu..masing2 lari lintang pukang sbb masing2 xnk jd owg first yg bwk kete...hahaha...akhirnye akk mengalah n akk la yg bwk kete..hehehe..."akk kitowg mntk maap ye"...pas akk da selesai turn maya then athirah n the last one of coz me..mule2 bwk kete da kene naik bukit..mule2 takot gak takot xlepas je naik bukit..naseb bek lps..huhu...rase sonok la bile da bwk kete...hehe...selalunye bile masok or nek kete ku akn bukak radio n aircond je...hahaha...tp kali nie ku naik dgn start enjin n pandu kete...hahaha...mcm xcaye je...n lagi xcaye bile ku da dpt lesen L...bru L blom P lg...tp sonok dpt L mcm da ade P dlm tangan da...hahaha...tp arinie merupakn ari paling bahagia ku la sejak blajar kete nie...huhuhu....

Saturday, March 5, 2011

Ujian Undang2 n Besday mama...

ari nie ku kene g jwb ujian undang2...ku pown xtau mcm mane n boleh ke jwb ujian nie??ku g ujian dlm kul 8.00 pg...smpi sane dlm kul 8.15 pg..tp aku masok amik no. kul 8.45 sbb takot punye psl..huhu..takot sbb takot xdpt jwb n takot xlps..huhu..yela ku bce mlm td..bce dgn mate yg ngantok+otak pkir nk tdo..hehe..bile turn ku tok jwb..aku rase tenang+takot..mcm mane nk ckp pown aku xtau...tp alhamdulillah ku lulus walaupun cukup2 mkn je...huhu..then balik je dr jwb ujian terus g seremban g tgk adik ku n celebrate besday mama...MAMA!HEPY BESDAY YG KE-54! semoga mama pnjg umur+murah rezeki=bahagia selalu...smpi je seremban terus g skola adik then g mkn pizza...sedap gler...ku order pizza yg bru tu..boleh dikatekn separuh dr pizza tu ku mkn..hehe..ku pown xtau mcm mane ku boleh mkn sebyk tu..huhu...selalu nye kalo mkn pizza setakat 1 ke 2 potong je aku mampu mkn..tp ari nie ku mkn byk...hehe..mama mekacih sbb blanje pizza...mama maaf ye sepatutnye kite yg blanje sbb ari nie besday mama tp kite xde duit..len kali kite blanje mama ye..huhu...