Assalamualaikum semua...
Aku kini sudah berada di UTeM Melaka. Aku daftar ari jumaat tu (21/9/2012). Mmg ramai gak yg dpt tyme rayuan tu tp aku xjumpe sorg pown yg same kos ngan aku. Majoriti nye dr FKE. Pastu aku g fakulti aku nk g register subjek la...g pejabat dye pastu ade kerani tu suh aku jumpe sorg lecture nie. Aku pown g la jumpe...bile aku da jumpe dye buat muka pelik then dye ckp :-
lect : mcm mane awk boleh dpt kos nie ye?
aku : sy pown xtau...bile sy check result rayuan upu..mmg da tertulis kat situ sy dpt tawaran amik kos nie kat sini...
lect : sbnrnye kos awk nie da penuh so sy xtau nk letak awk kat klaz mane.
aku : (haish pelik nie, kalo da penuh mcm mane aku boleh dpt kos nie) ooo...da penuh ke?
lect : ye da penuh..xpe la awk register je dlu subjek awk.
Pastu lect tu mntk aku nye transkrip tyme aku kat poly dlu...dye ckp agak byk yg aku da blaja so aku boleh transfer credit. Alhamdulillah aku dpt transfer 23 credit so aku kat utem nie 2 tahun setgh je. aku boleh teros masok tahun 2 sem 1 tp ade subjek tahun 1 yg aku kene amik...that's okay..aku xheran pown...hahaha...
Tyme ari jumaat ari tu aku setelkn semua bende yg kene setel bile register n aku g shopping2 kat Mydin Melaka jap pastu kemas2 bilik jap....pas da kemas bilik tyme my mom to go home la. Mmg sedih la bile mama da balik tu...rase mcm xnk bg mama balik je..tp ape kn daya, mama kene balik jugak. Pas mama da balik xtau nk buat ape...aku nangis then lepas da puas nangis bru aku tdo..hehe. Ari sabtu lak aku xde buat ape pun...bgn je tdo g mandi, kemas tmpt tdo pastu bukak laptop main game, on9, tgk muvie. Ari ahad pown camtu gak tp ari ahad ari tu akk aku dtg bwk mknan sbb mama aku report kat akk aku yg aku ari sabtu ari tu aku xusik langsung nasi. Kebetulan tyme ari ahad tu akk aku ade training kat sini so dye dtg lawat aku n bwk mknan utk aku.
Ari isnin pulak aku follow member skola (su) aku punye member (ila) masok klaz dye sbb ila 1 kos ngan aku n dye pown da tahun 2 so aku follow la dye sementara nk tunggu PA aku masok keje..masok la klaz OOP subjek paling aku xsuke. Lepas da abis klaz ingtkn nk g jumpe la PA aku tp dye xdtg pulak...so aku g la pejabat ftmk sbb nk cari jadual then aku terjumpa memeber baru (praba) yg same kos ngan aku..dye pown direct entry same like me...borak2 jap pastu ade jumpe 2 org dak laki sorg tu (abg shah) xknl n sorg lg (hasif) rupe dye agak familiar la but aku xknl pown...haha. Pastu tyme ngah arranged jadual tu praba tanye abg shah tu dr mane so dye ckp dye da grad diploma da 4 tahun pastu dye keje skarang bru dye sambung balik sblm nie dye blaja kat kuis. Pastu praba tanye hasif dye dr mane pastu si hasif ckp la dye dr politeknik sabak bernam...
aku : asal aku mcm xpenah nmpk ko eh?
hasif : ko aliya eh?
aku : ye la...mcm mane ko boleh knl aku tp aku xknl ko..(blur)
hasif : kevin yg gtau aku...ade dak klaz dye yg blaja kat sini yg 1 kos ngan aku name dye aliya
aku : oooo...patutla ko knl aku..so ko nie hasif la kn?
hasif : ye..kate ko xknl aku tp mcm mane ko boleh tau name aku?
aku : nanad la yg gtau aku yg ade dak poly kite yg amik same kos ngan aku name dye hasifzul..
Pelik2 jer..tyme kat poly xpenah nk knl or jumpe bile kat sini da mcm lame knl or da mcm rapat sgt je..hahaha...pelik2 je..
Wednesday, September 26, 2012
Saturday, September 15, 2012
alhamdulillah...
Assalamualaikum pembaca sekalian....
ari nie sy agak gembira nk tahu sbb ape??...sbb ari nie result rayuan upu da kuar n sy dpt tawaran sambung blaja dekat UTeM ...alhamdulillah. Akhirnya sy dpt juga menunaikan impian ayh sy utk melihat sy sambung blaja di peringkat degree...walaupun sy mula lambat tp sy xksah janji sy dpt sambung blaja. Sy berasa gembira dan juga sedih...sbb ape sy gembira telah sy nyatakn di atas...dan sbb ape sy sedih..sy akn nyatakn skarang...sy sedih sbb kwn2 sy iaitu Farhana n Diyana tak dpt sambung blaja...lebih menyedihkn kami same2 apply tmpt yg same dan kami telah dtg ke UTeM melaka semata-mata utk hantar surat rayuan upu di sana...dan kami tidak dpt bersama-sama utk blajar di UTeM. Sy rase sedih sgt...lpz nie sy akn sentiasa rindu mereka..dan sy harap mereka dpt sambung blaja walau dimane sahaja...akn sy doakn mereka...
Sy akn masok 21 sept nie...selama 1 minggu sy perlu settelkn segala bende. Terasa mcm cpt sgt mase berlalu. Mcm mane sy nk sambung blaja nie..otak da beku. Hope sy dpt mencairkn otak yg beku nie. Nasihat dr seorg kwn sy nad "yang penting niat tu ada boleh la blaja". Akn sy ingt nasihat tu...dan skarang sy perlu kuatkn niat tu utk mencairkn otak yg da beku nie. Bile tgk dye punye subjek...terasa mcm nk pengsan...sbb byk sgt n walaupun ade subjek yg da blaja tyme poly dlu terasa menggigil n nk pengsan jugak...tp pape pown sy kene yakin yg ay boleh buat dan atasi perasaan xboleh buat...YEAH! I CAN DO IT. *semangat utk diri sendiri*.
ari nie sy agak gembira nk tahu sbb ape??...sbb ari nie result rayuan upu da kuar n sy dpt tawaran sambung blaja dekat UTeM ...alhamdulillah. Akhirnya sy dpt juga menunaikan impian ayh sy utk melihat sy sambung blaja di peringkat degree...walaupun sy mula lambat tp sy xksah janji sy dpt sambung blaja. Sy berasa gembira dan juga sedih...sbb ape sy gembira telah sy nyatakn di atas...dan sbb ape sy sedih..sy akn nyatakn skarang...sy sedih sbb kwn2 sy iaitu Farhana n Diyana tak dpt sambung blaja...lebih menyedihkn kami same2 apply tmpt yg same dan kami telah dtg ke UTeM melaka semata-mata utk hantar surat rayuan upu di sana...dan kami tidak dpt bersama-sama utk blajar di UTeM. Sy rase sedih sgt...lpz nie sy akn sentiasa rindu mereka..dan sy harap mereka dpt sambung blaja walau dimane sahaja...akn sy doakn mereka...
Sy akn masok 21 sept nie...selama 1 minggu sy perlu settelkn segala bende. Terasa mcm cpt sgt mase berlalu. Mcm mane sy nk sambung blaja nie..otak da beku. Hope sy dpt mencairkn otak yg beku nie. Nasihat dr seorg kwn sy nad "yang penting niat tu ada boleh la blaja". Akn sy ingt nasihat tu...dan skarang sy perlu kuatkn niat tu utk mencairkn otak yg da beku nie. Bile tgk dye punye subjek...terasa mcm nk pengsan...sbb byk sgt n walaupun ade subjek yg da blaja tyme poly dlu terasa menggigil n nk pengsan jugak...tp pape pown sy kene yakin yg ay boleh buat dan atasi perasaan xboleh buat...YEAH! I CAN DO IT. *semangat utk diri sendiri*.
Subscribe to:
Posts (Atom)