Wednesday, November 13, 2013

Cinta atau Sahabat??

Orang kata SAHABAT itu mulia~
Orang kata SAHABAT itu lebih dari CINTA~
Orang kata sekali berSAHABAT selamanya tetap SAHABAT~
Orang kata pilih lah SAHABAT dari CINTA~
Orang kata mereka pentingkan SAHABAT dari CINTA~ 
SEBABNYA???

Mereka kata CINTA itu buta dan akan menyebabkan kita JATUH, TERLUKA dan KECEWA~
Mereka kata SAHABAT pula akan bantu kita BANGUN, PULIHKAN, GEMBIRAKAN dan sentiasa BERSAMA kita~
Mereka kata CINTA boleh di cari tetapi SAHABAT sukar untuk di cari ganti~ 

MAKA.....

Mereka pilih SAHABAT dari CINTA...
Mereka dahulukan SAHABAT dari CINTA...
Mereka pentingkan SAHABAT dari CINTA...
Mereka sayangkan SAHABAT dari CINTA...

TETAPI....

Bila mereka mula merasai CINTA...
SAHABAT di tinggalkan...SAHABAT mula di lupakan...
CINTA dipilih...SAHABAT terasa dan menjauh...
CINTA boleh menegur tentang SAHABAT...tapi...
SAHABAT tak boleh menegur tentang CINTA...
Kata-kata dan ikrar hanya tinggal kata-kata tanpa makna.. 

SEBABNYA???

CINTA telah menjadi segala-galanya~
CINTA telefon tgh malam nak masuk pagi pun tak apa~
CINTA merajuk tak apa~
CINTA marah tak apa~
CINTA salah pun tetap betul~
CINTA nak marah pun tak boleh~
CINTA semuanya nampak baik~

BILA...

SAHABAT telefon malam dh nak pagi, talian sibuk...
SAHABAT "CALL WAITING" pun tak kisah...
SAHABAT ada masalah langsung tak di endahkan...
SAHABAT merajuk, dia yang marah...
SAHABAT marah, dia terus putuskan persahabatan... 

SEBABNYA???

Dia fikir CINTA akan temani dia...
Tapi..dia tak pernah fikir "adakah cinta itu cinta abadi dan sejati?"..
Sedangkan SAHABAT sejati sudah ditinggalkan...

AKHIRNYA...

Setelah ditinggalkan dan dilukai oleh CINTA...
Dia kembali mencari SAHABAT...
Meminta-minta kembali kasih SAHABAT..
Luka SAHABAT terlalu dalam..
Namun, SAHABAT masih menerimanya...
Kerana, bagi sahabat, SAHABAT ADALAH SELAMANYA..
Luka yang telah di gores di hati, SAHABAT menganggapnya sebagai dugaan dalam PERSAHABATAN..
SAHABAT akan sentiasa menjaga ikatan persahabatan..
SAHABAT suka duka sentiasa bersama..
Kerana bagi SAHABAT~~"Sahabat sebenar akan mencapai tangan sahabatnya dan akan menyentuh hatinya"..


copy paste dr kwn
just sharing

Thursday, June 27, 2013

pape jer la

hye semua...aku xtau nk tulis ape...aku tulis nie pun sbb da lame xupdate blog..kali terakhir aku update bln march ari tu..bile bukak balik da byk sawang da kat blog aku nie..yela da 3 bln x bukak..mesti la da b'habuk+sawang labah2 b'lambak...okeh..aku nk update nie jer la..aku nk g mkn nie..da lapar la pulak..bye2

Sunday, March 10, 2013

Sahabat....

Sahabat...
Aku rindukan kamu
Rindukan masa-masa kita bergurau senda
Rindukan masa-masa kita bergelak ketawa bersama
Rindukan masa-masa kita bersusah senang
Rindukan segala-galanya

Sahabat...
Apabila aku melihat kembali
gambar-gambar di komputer ku
Aku teringat akan kamu
Dan aku seolah-olah merasai
suasana ketika itu

Kini hanyalah kenangan
Kenangan yang selalu bermain di memori ku
Kenangan yang sungguh indah
Tak akan aku lupakan kenanganitu
Dan akan aku simpan kenangan itu
Sebaik yang mungkin
dan selama-lamanya

Hanya gambar-gambar sahaja
yang aku dapat lihat
dan merasai suasana ketika itu
Dan hanya gambar sahaja
yang akan menjadi diari kenangan kita
Sahabat...


Friday, March 8, 2013

Azhar Mustapa - Aku Yang Tersakiti ( Cover Version )

http://youtu.be/6V7ZzGxJswM

best lagu nie..suara org yg bek lagu nie pun bez..terasa mcm da jatuh ati kat suara dye je..hahaha..#sengal kejap =_="

Thursday, February 21, 2013

New Semester

Assalamualaikum semua...

Skarang aku berada di sem yg bru. Tak percaye n xsedar yg da hampir 2 sem aku kat u nie. Now aku da tahun 2 sem 1, new sem, new room and new roomate..tp aku still dok asrama yg same walaupun bilik x same. Aku dpt roomate bdk lepasan matriks. Aku xcaye n xdpt berapa nk bayangkn bile roomate aku panggil aku akk n aku pun bahase kn diri aku akk..hahaha..sem lepas aku dpt roomate yg tua drpd aku..la nie aku dpt roomate yg muda drpd aku. Aku nk gak rase dpt roomate yg sebaya ngan aku...tp xpe la aku b'syukur dpt roomate aku nie. Dlm seminggu nie punye klaz aku bru masok 2 klaz..haha..sbb ade masalah akademik yg xsetel2 lg..ntah bile nk setel pun aku xtau. Aku bengang ngan management u nie slow sgt...kura2 ngan siput lg laju dr management u nie. Mcm mne la org lain boleh ckp u nie u paling bagoz..aku xphm bab tu..pening. Dlm minggu nie da ade org dpt assgmnt, aku assgmnt xde yg aku ade bosan yg teramat sgt. Malaz la aku nk citer lg buat sakit ati aku jer.. Okeh la smpi sini jer. Aku tulis nie pun sbb aku ngah bosan sgt. Byee2..

Tuesday, January 1, 2013

Happy New Year 2013!!

Assalamualaikum semua...

Happy New Year 2013 to all my frendz and my family...ari nie merupakan ari pertama utk bln January pada tahun 2013..setiap kali new year mesti org akn tanye "Ape azam tahun baru anda??"..slalu nye org agak susah nk jwb soklan nie sbb azam diorg sblm2 nie xpenah nk tunaikn so jwpn terbaik adalah "gune azam tahun lepas atau azam tahun lepas blom ditunaikan so azam tahun lepas ngan tahun nie same jer"..hahaha..jwpn yg ade dlm pale otak aku..


Bg student degree mcm aku n kwn2 aku kitorg sambut new year dpn buku tahun nie sbb kitorg dlm mood exam. New year bg kitorg adalah bile exam abiz..haha..tyme tu betol2 new year bg kitorg..so skarang nie kitorg blom nk brape new year sgt la sbb mood new year tu xde..hahaha..kpd kwn2 aku yg dlm mood exam tu Selamat Study ye kwn2..Good Luck 4 Your Exam!!





Monday, December 31, 2012

Ari nie...


Assalamualaikum semua...

daa lame x update blog..sori ye..buzy sikit la..biase la student kn always buzy ngan projek, assgmnt, exercise, test ngan mcm2 lg la...lebih2 lg kalo makin tinggi pangkat dye mcm degree...degree kn mcm kite buat pra research so keje tu always ade n always byk. Ari nie ade lah ari terakhir bg bln 12 pd tahun 2012. Tak sangka kejap jer tahun 2012 nie da smpi ke penghujung nye n sudah 1 sem sy blaja sbgai student degree..rase cepat jer mase b'jln. Dlm tahun 2012 nie byk bende yg happy, sedih, marah, geram n mcm2 lg perasaan ade la yg b'laku kat dlm tahun nie. And paling aku xkn lupe tarikh 26/12/2012...sbb ape?? sbb pada 26/12/2012 b'samaan ari rabu, aku telah kehilangan seorg atok yg t'syg...atok yg menjaga aku ketika aku kecik2 dlu...aku mcm xdpt nk terima bile aku dgr berita kematian atok dr mama aku tp ape kn daya aku kene terima juga atas pemergian atok aku...aku rindukn atok aku. Mcm mne la aku nk lalui ari2 aku bile aku balik kg. Kalo aku balik kg mesti teringt kat atok...bile aku nk balik umah aku tyme aku nk salam atok mesti atok suh aku dok kg lame sikit...lepas nie aku xkn dgr lg ayat2 tu...aku rindu nk dgr suare atok ckp ayat2 tu kat aku...walau apepun aku akn doakn arwah atok ditempatkn kat org2 yg b'iman.