Monday, April 13, 2015

hai blog

hye my blog...

lamenye xpost..last post 10 sept tahun lps..OMG OMG OMG!! da dekat 7 bln xupdate ape2 kat blog..hahaha.. sbnrnye xtau nk update ape kat blog nie sbb xde story, xde idea n paling penting internet xlaju...uuwwaaaa =( . Tp in sha Allah dlm mase 6 bln practical nie aku akn update kat blog nie. oh! lupe lak aku ngah practical skarang nie..dan yg pastinye bkn tmpt aku practical time diploma dlu..tp yg pastinye dan op kos la still dlm bangi..hahaha..so sementara aku practical kat sini n internet pon laju maybe aku bleh meng-up to date-kn blog aku yg da berhabuk n bersawang nie..itupun kalo aku xde keje n bosan smpi temperature pun meletop (mcm skarang nie) hahaha..okeh la nk kene tutup b4 sv masok opis..hahaha (walaupun da byk kali kantoi ngan sv main game, tgk youtube, main fb n twitter..oopppsss!! hahaha)

Wednesday, September 10, 2014

Note to myself

Aku punya diam
Aku punya sukalah
Biarlah kau nak cakap apa
Tapi sekali kau buat hati aku panas
Panas yang boleh meletup
Ia akan membuat kau teringat sampai bila-bila
Kerana kata-kata aku bukan sekadar luahan
Ianya kata-kata yang tajam menikam jiwa

Ada masanya
Dalam hati aku berkata
"Hati mohon tabah
Mulut tolong senyum
Aku tak nak dipandang lemah
Kerana aku ada hidup 
Hidup yang aku perlu diteruskan
Dan impian aku 
Impian yang terbang tinggi untuk aku capai
Tapi jika kau tak suka aku
Tolong angkat kaki kau dan pergi
Pergi dari hidup aku"


Wednesday, November 13, 2013

Cinta atau Sahabat??

Orang kata SAHABAT itu mulia~
Orang kata SAHABAT itu lebih dari CINTA~
Orang kata sekali berSAHABAT selamanya tetap SAHABAT~
Orang kata pilih lah SAHABAT dari CINTA~
Orang kata mereka pentingkan SAHABAT dari CINTA~ 
SEBABNYA???

Mereka kata CINTA itu buta dan akan menyebabkan kita JATUH, TERLUKA dan KECEWA~
Mereka kata SAHABAT pula akan bantu kita BANGUN, PULIHKAN, GEMBIRAKAN dan sentiasa BERSAMA kita~
Mereka kata CINTA boleh di cari tetapi SAHABAT sukar untuk di cari ganti~ 

MAKA.....

Mereka pilih SAHABAT dari CINTA...
Mereka dahulukan SAHABAT dari CINTA...
Mereka pentingkan SAHABAT dari CINTA...
Mereka sayangkan SAHABAT dari CINTA...

TETAPI....

Bila mereka mula merasai CINTA...
SAHABAT di tinggalkan...SAHABAT mula di lupakan...
CINTA dipilih...SAHABAT terasa dan menjauh...
CINTA boleh menegur tentang SAHABAT...tapi...
SAHABAT tak boleh menegur tentang CINTA...
Kata-kata dan ikrar hanya tinggal kata-kata tanpa makna.. 

SEBABNYA???

CINTA telah menjadi segala-galanya~
CINTA telefon tgh malam nak masuk pagi pun tak apa~
CINTA merajuk tak apa~
CINTA marah tak apa~
CINTA salah pun tetap betul~
CINTA nak marah pun tak boleh~
CINTA semuanya nampak baik~

BILA...

SAHABAT telefon malam dh nak pagi, talian sibuk...
SAHABAT "CALL WAITING" pun tak kisah...
SAHABAT ada masalah langsung tak di endahkan...
SAHABAT merajuk, dia yang marah...
SAHABAT marah, dia terus putuskan persahabatan... 

SEBABNYA???

Dia fikir CINTA akan temani dia...
Tapi..dia tak pernah fikir "adakah cinta itu cinta abadi dan sejati?"..
Sedangkan SAHABAT sejati sudah ditinggalkan...

AKHIRNYA...

Setelah ditinggalkan dan dilukai oleh CINTA...
Dia kembali mencari SAHABAT...
Meminta-minta kembali kasih SAHABAT..
Luka SAHABAT terlalu dalam..
Namun, SAHABAT masih menerimanya...
Kerana, bagi sahabat, SAHABAT ADALAH SELAMANYA..
Luka yang telah di gores di hati, SAHABAT menganggapnya sebagai dugaan dalam PERSAHABATAN..
SAHABAT akan sentiasa menjaga ikatan persahabatan..
SAHABAT suka duka sentiasa bersama..
Kerana bagi SAHABAT~~"Sahabat sebenar akan mencapai tangan sahabatnya dan akan menyentuh hatinya"..


copy paste dr kwn
just sharing

Thursday, June 27, 2013

pape jer la

hye semua...aku xtau nk tulis ape...aku tulis nie pun sbb da lame xupdate blog..kali terakhir aku update bln march ari tu..bile bukak balik da byk sawang da kat blog aku nie..yela da 3 bln x bukak..mesti la da b'habuk+sawang labah2 b'lambak...okeh..aku nk update nie jer la..aku nk g mkn nie..da lapar la pulak..bye2

Sunday, March 10, 2013

Sahabat....

Sahabat...
Aku rindukan kamu
Rindukan masa-masa kita bergurau senda
Rindukan masa-masa kita bergelak ketawa bersama
Rindukan masa-masa kita bersusah senang
Rindukan segala-galanya

Sahabat...
Apabila aku melihat kembali
gambar-gambar di komputer ku
Aku teringat akan kamu
Dan aku seolah-olah merasai
suasana ketika itu

Kini hanyalah kenangan
Kenangan yang selalu bermain di memori ku
Kenangan yang sungguh indah
Tak akan aku lupakan kenanganitu
Dan akan aku simpan kenangan itu
Sebaik yang mungkin
dan selama-lamanya

Hanya gambar-gambar sahaja
yang aku dapat lihat
dan merasai suasana ketika itu
Dan hanya gambar sahaja
yang akan menjadi diari kenangan kita
Sahabat...


Friday, March 8, 2013

Azhar Mustapa - Aku Yang Tersakiti ( Cover Version )

http://youtu.be/6V7ZzGxJswM

best lagu nie..suara org yg bek lagu nie pun bez..terasa mcm da jatuh ati kat suara dye je..hahaha..#sengal kejap =_="

Thursday, February 21, 2013

New Semester

Assalamualaikum semua...

Skarang aku berada di sem yg bru. Tak percaye n xsedar yg da hampir 2 sem aku kat u nie. Now aku da tahun 2 sem 1, new sem, new room and new roomate..tp aku still dok asrama yg same walaupun bilik x same. Aku dpt roomate bdk lepasan matriks. Aku xcaye n xdpt berapa nk bayangkn bile roomate aku panggil aku akk n aku pun bahase kn diri aku akk..hahaha..sem lepas aku dpt roomate yg tua drpd aku..la nie aku dpt roomate yg muda drpd aku. Aku nk gak rase dpt roomate yg sebaya ngan aku...tp xpe la aku b'syukur dpt roomate aku nie. Dlm seminggu nie punye klaz aku bru masok 2 klaz..haha..sbb ade masalah akademik yg xsetel2 lg..ntah bile nk setel pun aku xtau. Aku bengang ngan management u nie slow sgt...kura2 ngan siput lg laju dr management u nie. Mcm mne la org lain boleh ckp u nie u paling bagoz..aku xphm bab tu..pening. Dlm minggu nie da ade org dpt assgmnt, aku assgmnt xde yg aku ade bosan yg teramat sgt. Malaz la aku nk citer lg buat sakit ati aku jer.. Okeh la smpi sini jer. Aku tulis nie pun sbb aku ngah bosan sgt. Byee2..