Thursday, June 27, 2013
pape jer la
hye semua...aku xtau nk tulis ape...aku tulis nie pun sbb da lame xupdate blog..kali terakhir aku update bln march ari tu..bile bukak balik da byk sawang da kat blog aku nie..yela da 3 bln x bukak..mesti la da b'habuk+sawang labah2 b'lambak...okeh..aku nk update nie jer la..aku nk g mkn nie..da lapar la pulak..bye2
Sunday, March 10, 2013
Sahabat....
Sahabat...
Aku rindukan kamu
Rindukan masa-masa kita bergurau senda
Rindukan masa-masa kita bergelak ketawa bersama
Rindukan masa-masa kita bersusah senang
Rindukan segala-galanya
Sahabat...
Apabila aku melihat kembali
gambar-gambar di komputer ku
Aku teringat akan kamu
Dan aku seolah-olah merasai
suasana ketika itu
Kini hanyalah kenangan
Kenangan yang selalu bermain di memori ku
Kenangan yang sungguh indah
Tak akan aku lupakan kenanganitu
Dan akan aku simpan kenangan itu
Sebaik yang mungkin
dan selama-lamanya
Hanya gambar-gambar sahaja
yang aku dapat lihat
dan merasai suasana ketika itu
Dan hanya gambar sahaja
yang akan menjadi diari kenangan kita
Sahabat...
Aku rindukan kamu
Rindukan masa-masa kita bergurau senda
Rindukan masa-masa kita bergelak ketawa bersama
Rindukan masa-masa kita bersusah senang
Rindukan segala-galanya
Sahabat...
Apabila aku melihat kembali
gambar-gambar di komputer ku
Aku teringat akan kamu
Dan aku seolah-olah merasai
suasana ketika itu
Kini hanyalah kenangan
Kenangan yang selalu bermain di memori ku
Kenangan yang sungguh indah
Tak akan aku lupakan kenanganitu
Dan akan aku simpan kenangan itu
Sebaik yang mungkin
dan selama-lamanya
Hanya gambar-gambar sahaja
yang aku dapat lihat
dan merasai suasana ketika itu
Dan hanya gambar sahaja
yang akan menjadi diari kenangan kita
Sahabat...
Friday, March 8, 2013
Azhar Mustapa - Aku Yang Tersakiti ( Cover Version )
http://youtu.be/6V7ZzGxJswM
best lagu nie..suara org yg bek lagu nie pun bez..terasa mcm da jatuh ati kat suara dye je..hahaha..#sengal kejap =_="
best lagu nie..suara org yg bek lagu nie pun bez..terasa mcm da jatuh ati kat suara dye je..hahaha..#sengal kejap =_="
Thursday, February 21, 2013
New Semester
Assalamualaikum semua...
Skarang aku berada di sem yg bru. Tak percaye n xsedar yg da hampir 2 sem aku kat u nie. Now aku da tahun 2 sem 1, new sem, new room and new roomate..tp aku still dok asrama yg same walaupun bilik x same. Aku dpt roomate bdk lepasan matriks. Aku xcaye n xdpt berapa nk bayangkn bile roomate aku panggil aku akk n aku pun bahase kn diri aku akk..hahaha..sem lepas aku dpt roomate yg tua drpd aku..la nie aku dpt roomate yg muda drpd aku. Aku nk gak rase dpt roomate yg sebaya ngan aku...tp xpe la aku b'syukur dpt roomate aku nie. Dlm seminggu nie punye klaz aku bru masok 2 klaz..haha..sbb ade masalah akademik yg xsetel2 lg..ntah bile nk setel pun aku xtau. Aku bengang ngan management u nie slow sgt...kura2 ngan siput lg laju dr management u nie. Mcm mne la org lain boleh ckp u nie u paling bagoz..aku xphm bab tu..pening. Dlm minggu nie da ade org dpt assgmnt, aku assgmnt xde yg aku ade bosan yg teramat sgt. Malaz la aku nk citer lg buat sakit ati aku jer.. Okeh la smpi sini jer. Aku tulis nie pun sbb aku ngah bosan sgt. Byee2..
Skarang aku berada di sem yg bru. Tak percaye n xsedar yg da hampir 2 sem aku kat u nie. Now aku da tahun 2 sem 1, new sem, new room and new roomate..tp aku still dok asrama yg same walaupun bilik x same. Aku dpt roomate bdk lepasan matriks. Aku xcaye n xdpt berapa nk bayangkn bile roomate aku panggil aku akk n aku pun bahase kn diri aku akk..hahaha..sem lepas aku dpt roomate yg tua drpd aku..la nie aku dpt roomate yg muda drpd aku. Aku nk gak rase dpt roomate yg sebaya ngan aku...tp xpe la aku b'syukur dpt roomate aku nie. Dlm seminggu nie punye klaz aku bru masok 2 klaz..haha..sbb ade masalah akademik yg xsetel2 lg..ntah bile nk setel pun aku xtau. Aku bengang ngan management u nie slow sgt...kura2 ngan siput lg laju dr management u nie. Mcm mne la org lain boleh ckp u nie u paling bagoz..aku xphm bab tu..pening. Dlm minggu nie da ade org dpt assgmnt, aku assgmnt xde yg aku ade bosan yg teramat sgt. Malaz la aku nk citer lg buat sakit ati aku jer.. Okeh la smpi sini jer. Aku tulis nie pun sbb aku ngah bosan sgt. Byee2..
Tuesday, January 1, 2013
Happy New Year 2013!!
Assalamualaikum semua...
Happy New Year 2013 to all my frendz and my family...ari nie merupakan ari pertama utk bln January pada tahun 2013..setiap kali new year mesti org akn tanye "Ape azam tahun baru anda??"..slalu nye org agak susah nk jwb soklan nie sbb azam diorg sblm2 nie xpenah nk tunaikn so jwpn terbaik adalah "gune azam tahun lepas atau azam tahun lepas blom ditunaikan so azam tahun lepas ngan tahun nie same jer"..hahaha..jwpn yg ade dlm pale otak aku..
Bg student degree mcm aku n kwn2 aku kitorg sambut new year dpn buku tahun nie sbb kitorg dlm mood exam. New year bg kitorg adalah bile exam abiz..haha..tyme tu betol2 new year bg kitorg..so skarang nie kitorg blom nk brape new year sgt la sbb mood new year tu xde..hahaha..kpd kwn2 aku yg dlm mood exam tu Selamat Study ye kwn2..Good Luck 4 Your Exam!!
Monday, December 31, 2012
Ari nie...
Assalamualaikum semua...
Wednesday, September 26, 2012
Kehidupan bru
Assalamualaikum semua...
Aku kini sudah berada di UTeM Melaka. Aku daftar ari jumaat tu (21/9/2012). Mmg ramai gak yg dpt tyme rayuan tu tp aku xjumpe sorg pown yg same kos ngan aku. Majoriti nye dr FKE. Pastu aku g fakulti aku nk g register subjek la...g pejabat dye pastu ade kerani tu suh aku jumpe sorg lecture nie. Aku pown g la jumpe...bile aku da jumpe dye buat muka pelik then dye ckp :-
lect : mcm mane awk boleh dpt kos nie ye?
aku : sy pown xtau...bile sy check result rayuan upu..mmg da tertulis kat situ sy dpt tawaran amik kos nie kat sini...
lect : sbnrnye kos awk nie da penuh so sy xtau nk letak awk kat klaz mane.
aku : (haish pelik nie, kalo da penuh mcm mane aku boleh dpt kos nie) ooo...da penuh ke?
lect : ye da penuh..xpe la awk register je dlu subjek awk.
Pastu lect tu mntk aku nye transkrip tyme aku kat poly dlu...dye ckp agak byk yg aku da blaja so aku boleh transfer credit. Alhamdulillah aku dpt transfer 23 credit so aku kat utem nie 2 tahun setgh je. aku boleh teros masok tahun 2 sem 1 tp ade subjek tahun 1 yg aku kene amik...that's okay..aku xheran pown...hahaha...
Tyme ari jumaat ari tu aku setelkn semua bende yg kene setel bile register n aku g shopping2 kat Mydin Melaka jap pastu kemas2 bilik jap....pas da kemas bilik tyme my mom to go home la. Mmg sedih la bile mama da balik tu...rase mcm xnk bg mama balik je..tp ape kn daya, mama kene balik jugak. Pas mama da balik xtau nk buat ape...aku nangis then lepas da puas nangis bru aku tdo..hehe. Ari sabtu lak aku xde buat ape pun...bgn je tdo g mandi, kemas tmpt tdo pastu bukak laptop main game, on9, tgk muvie. Ari ahad pown camtu gak tp ari ahad ari tu akk aku dtg bwk mknan sbb mama aku report kat akk aku yg aku ari sabtu ari tu aku xusik langsung nasi. Kebetulan tyme ari ahad tu akk aku ade training kat sini so dye dtg lawat aku n bwk mknan utk aku.
Ari isnin pulak aku follow member skola (su) aku punye member (ila) masok klaz dye sbb ila 1 kos ngan aku n dye pown da tahun 2 so aku follow la dye sementara nk tunggu PA aku masok keje..masok la klaz OOP subjek paling aku xsuke. Lepas da abis klaz ingtkn nk g jumpe la PA aku tp dye xdtg pulak...so aku g la pejabat ftmk sbb nk cari jadual then aku terjumpa memeber baru (praba) yg same kos ngan aku..dye pown direct entry same like me...borak2 jap pastu ade jumpe 2 org dak laki sorg tu (abg shah) xknl n sorg lg (hasif) rupe dye agak familiar la but aku xknl pown...haha. Pastu tyme ngah arranged jadual tu praba tanye abg shah tu dr mane so dye ckp dye da grad diploma da 4 tahun pastu dye keje skarang bru dye sambung balik sblm nie dye blaja kat kuis. Pastu praba tanye hasif dye dr mane pastu si hasif ckp la dye dr politeknik sabak bernam...
aku : asal aku mcm xpenah nmpk ko eh?
hasif : ko aliya eh?
aku : ye la...mcm mane ko boleh knl aku tp aku xknl ko..(blur)
hasif : kevin yg gtau aku...ade dak klaz dye yg blaja kat sini yg 1 kos ngan aku name dye aliya
aku : oooo...patutla ko knl aku..so ko nie hasif la kn?
hasif : ye..kate ko xknl aku tp mcm mane ko boleh tau name aku?
aku : nanad la yg gtau aku yg ade dak poly kite yg amik same kos ngan aku name dye hasifzul..
Pelik2 jer..tyme kat poly xpenah nk knl or jumpe bile kat sini da mcm lame knl or da mcm rapat sgt je..hahaha...pelik2 je..
Aku kini sudah berada di UTeM Melaka. Aku daftar ari jumaat tu (21/9/2012). Mmg ramai gak yg dpt tyme rayuan tu tp aku xjumpe sorg pown yg same kos ngan aku. Majoriti nye dr FKE. Pastu aku g fakulti aku nk g register subjek la...g pejabat dye pastu ade kerani tu suh aku jumpe sorg lecture nie. Aku pown g la jumpe...bile aku da jumpe dye buat muka pelik then dye ckp :-
lect : mcm mane awk boleh dpt kos nie ye?
aku : sy pown xtau...bile sy check result rayuan upu..mmg da tertulis kat situ sy dpt tawaran amik kos nie kat sini...
lect : sbnrnye kos awk nie da penuh so sy xtau nk letak awk kat klaz mane.
aku : (haish pelik nie, kalo da penuh mcm mane aku boleh dpt kos nie) ooo...da penuh ke?
lect : ye da penuh..xpe la awk register je dlu subjek awk.
Pastu lect tu mntk aku nye transkrip tyme aku kat poly dlu...dye ckp agak byk yg aku da blaja so aku boleh transfer credit. Alhamdulillah aku dpt transfer 23 credit so aku kat utem nie 2 tahun setgh je. aku boleh teros masok tahun 2 sem 1 tp ade subjek tahun 1 yg aku kene amik...that's okay..aku xheran pown...hahaha...
Tyme ari jumaat ari tu aku setelkn semua bende yg kene setel bile register n aku g shopping2 kat Mydin Melaka jap pastu kemas2 bilik jap....pas da kemas bilik tyme my mom to go home la. Mmg sedih la bile mama da balik tu...rase mcm xnk bg mama balik je..tp ape kn daya, mama kene balik jugak. Pas mama da balik xtau nk buat ape...aku nangis then lepas da puas nangis bru aku tdo..hehe. Ari sabtu lak aku xde buat ape pun...bgn je tdo g mandi, kemas tmpt tdo pastu bukak laptop main game, on9, tgk muvie. Ari ahad pown camtu gak tp ari ahad ari tu akk aku dtg bwk mknan sbb mama aku report kat akk aku yg aku ari sabtu ari tu aku xusik langsung nasi. Kebetulan tyme ari ahad tu akk aku ade training kat sini so dye dtg lawat aku n bwk mknan utk aku.
Ari isnin pulak aku follow member skola (su) aku punye member (ila) masok klaz dye sbb ila 1 kos ngan aku n dye pown da tahun 2 so aku follow la dye sementara nk tunggu PA aku masok keje..masok la klaz OOP subjek paling aku xsuke. Lepas da abis klaz ingtkn nk g jumpe la PA aku tp dye xdtg pulak...so aku g la pejabat ftmk sbb nk cari jadual then aku terjumpa memeber baru (praba) yg same kos ngan aku..dye pown direct entry same like me...borak2 jap pastu ade jumpe 2 org dak laki sorg tu (abg shah) xknl n sorg lg (hasif) rupe dye agak familiar la but aku xknl pown...haha. Pastu tyme ngah arranged jadual tu praba tanye abg shah tu dr mane so dye ckp dye da grad diploma da 4 tahun pastu dye keje skarang bru dye sambung balik sblm nie dye blaja kat kuis. Pastu praba tanye hasif dye dr mane pastu si hasif ckp la dye dr politeknik sabak bernam...
aku : asal aku mcm xpenah nmpk ko eh?
hasif : ko aliya eh?
aku : ye la...mcm mane ko boleh knl aku tp aku xknl ko..(blur)
hasif : kevin yg gtau aku...ade dak klaz dye yg blaja kat sini yg 1 kos ngan aku name dye aliya
aku : oooo...patutla ko knl aku..so ko nie hasif la kn?
hasif : ye..kate ko xknl aku tp mcm mane ko boleh tau name aku?
aku : nanad la yg gtau aku yg ade dak poly kite yg amik same kos ngan aku name dye hasifzul..
Pelik2 jer..tyme kat poly xpenah nk knl or jumpe bile kat sini da mcm lame knl or da mcm rapat sgt je..hahaha...pelik2 je..
Subscribe to:
Posts (Atom)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)