Wednesday, April 15, 2015

Poly oh poly

Assalamualaikum..

Entah npe ari nie tibe2 rindu kat poly..hahaha. PELIK! Yg paling best nye bleh pulak tibe2 rindu nk dgr lagu poly. Nasib baik ade simpan lagu poly...haha. Teringt kenangan time kat poly.. dr kenangan first day daftar smpi da abiz poly. Kalo nk citer mmg penuh blog nie n maybe jari bleh cramp...haha..
Walaupun setengah org memandang rendah kat poly tp ade aku ksah...hahaha.. Aku xksah pun blaja kat poly at least aku blaja n ade diploma made in poly. Yg org lain dok bangga sgt blaja kat universiti yg hebat2 n blaja obersea tu biarlah diorg.. Janji dekat poly aku dpt kenangan yg bleh aku simpan smpi bile2 n kalo tibe2 teringt bleh gelak sorg2 mcm org gler..haha.. Kat poly jugak aku knl sape kwn...sape lawan n sape kwn mkn kwn..sbb kalo kat skola kite xnmpk sgt bende tu sbb kwn dok dekat2 jer..kat poly luar dr area bangi n dr situ kite dpt knl sape kwn n sape yg xbrape sesuai jd kwn or maybe mmg bkn kwn.




Monday, April 13, 2015

hai blog

hye my blog...

lamenye xpost..last post 10 sept tahun lps..OMG OMG OMG!! da dekat 7 bln xupdate ape2 kat blog..hahaha.. sbnrnye xtau nk update ape kat blog nie sbb xde story, xde idea n paling penting internet xlaju...uuwwaaaa =( . Tp in sha Allah dlm mase 6 bln practical nie aku akn update kat blog nie. oh! lupe lak aku ngah practical skarang nie..dan yg pastinye bkn tmpt aku practical time diploma dlu..tp yg pastinye dan op kos la still dlm bangi..hahaha..so sementara aku practical kat sini n internet pon laju maybe aku bleh meng-up to date-kn blog aku yg da berhabuk n bersawang nie..itupun kalo aku xde keje n bosan smpi temperature pun meletop (mcm skarang nie) hahaha..okeh la nk kene tutup b4 sv masok opis..hahaha (walaupun da byk kali kantoi ngan sv main game, tgk youtube, main fb n twitter..oopppsss!! hahaha)

Wednesday, September 10, 2014

Note to myself

Aku punya diam
Aku punya sukalah
Biarlah kau nak cakap apa
Tapi sekali kau buat hati aku panas
Panas yang boleh meletup
Ia akan membuat kau teringat sampai bila-bila
Kerana kata-kata aku bukan sekadar luahan
Ianya kata-kata yang tajam menikam jiwa

Ada masanya
Dalam hati aku berkata
"Hati mohon tabah
Mulut tolong senyum
Aku tak nak dipandang lemah
Kerana aku ada hidup 
Hidup yang aku perlu diteruskan
Dan impian aku 
Impian yang terbang tinggi untuk aku capai
Tapi jika kau tak suka aku
Tolong angkat kaki kau dan pergi
Pergi dari hidup aku"


Wednesday, November 13, 2013

Cinta atau Sahabat??

Orang kata SAHABAT itu mulia~
Orang kata SAHABAT itu lebih dari CINTA~
Orang kata sekali berSAHABAT selamanya tetap SAHABAT~
Orang kata pilih lah SAHABAT dari CINTA~
Orang kata mereka pentingkan SAHABAT dari CINTA~ 
SEBABNYA???

Mereka kata CINTA itu buta dan akan menyebabkan kita JATUH, TERLUKA dan KECEWA~
Mereka kata SAHABAT pula akan bantu kita BANGUN, PULIHKAN, GEMBIRAKAN dan sentiasa BERSAMA kita~
Mereka kata CINTA boleh di cari tetapi SAHABAT sukar untuk di cari ganti~ 

MAKA.....

Mereka pilih SAHABAT dari CINTA...
Mereka dahulukan SAHABAT dari CINTA...
Mereka pentingkan SAHABAT dari CINTA...
Mereka sayangkan SAHABAT dari CINTA...

TETAPI....

Bila mereka mula merasai CINTA...
SAHABAT di tinggalkan...SAHABAT mula di lupakan...
CINTA dipilih...SAHABAT terasa dan menjauh...
CINTA boleh menegur tentang SAHABAT...tapi...
SAHABAT tak boleh menegur tentang CINTA...
Kata-kata dan ikrar hanya tinggal kata-kata tanpa makna.. 

SEBABNYA???

CINTA telah menjadi segala-galanya~
CINTA telefon tgh malam nak masuk pagi pun tak apa~
CINTA merajuk tak apa~
CINTA marah tak apa~
CINTA salah pun tetap betul~
CINTA nak marah pun tak boleh~
CINTA semuanya nampak baik~

BILA...

SAHABAT telefon malam dh nak pagi, talian sibuk...
SAHABAT "CALL WAITING" pun tak kisah...
SAHABAT ada masalah langsung tak di endahkan...
SAHABAT merajuk, dia yang marah...
SAHABAT marah, dia terus putuskan persahabatan... 

SEBABNYA???

Dia fikir CINTA akan temani dia...
Tapi..dia tak pernah fikir "adakah cinta itu cinta abadi dan sejati?"..
Sedangkan SAHABAT sejati sudah ditinggalkan...

AKHIRNYA...

Setelah ditinggalkan dan dilukai oleh CINTA...
Dia kembali mencari SAHABAT...
Meminta-minta kembali kasih SAHABAT..
Luka SAHABAT terlalu dalam..
Namun, SAHABAT masih menerimanya...
Kerana, bagi sahabat, SAHABAT ADALAH SELAMANYA..
Luka yang telah di gores di hati, SAHABAT menganggapnya sebagai dugaan dalam PERSAHABATAN..
SAHABAT akan sentiasa menjaga ikatan persahabatan..
SAHABAT suka duka sentiasa bersama..
Kerana bagi SAHABAT~~"Sahabat sebenar akan mencapai tangan sahabatnya dan akan menyentuh hatinya"..


copy paste dr kwn
just sharing

Thursday, June 27, 2013

pape jer la

hye semua...aku xtau nk tulis ape...aku tulis nie pun sbb da lame xupdate blog..kali terakhir aku update bln march ari tu..bile bukak balik da byk sawang da kat blog aku nie..yela da 3 bln x bukak..mesti la da b'habuk+sawang labah2 b'lambak...okeh..aku nk update nie jer la..aku nk g mkn nie..da lapar la pulak..bye2

Sunday, March 10, 2013

Sahabat....

Sahabat...
Aku rindukan kamu
Rindukan masa-masa kita bergurau senda
Rindukan masa-masa kita bergelak ketawa bersama
Rindukan masa-masa kita bersusah senang
Rindukan segala-galanya

Sahabat...
Apabila aku melihat kembali
gambar-gambar di komputer ku
Aku teringat akan kamu
Dan aku seolah-olah merasai
suasana ketika itu

Kini hanyalah kenangan
Kenangan yang selalu bermain di memori ku
Kenangan yang sungguh indah
Tak akan aku lupakan kenanganitu
Dan akan aku simpan kenangan itu
Sebaik yang mungkin
dan selama-lamanya

Hanya gambar-gambar sahaja
yang aku dapat lihat
dan merasai suasana ketika itu
Dan hanya gambar sahaja
yang akan menjadi diari kenangan kita
Sahabat...


Friday, March 8, 2013

Azhar Mustapa - Aku Yang Tersakiti ( Cover Version )

http://youtu.be/6V7ZzGxJswM

best lagu nie..suara org yg bek lagu nie pun bez..terasa mcm da jatuh ati kat suara dye je..hahaha..#sengal kejap =_="

Thursday, February 21, 2013

New Semester

Assalamualaikum semua...

Skarang aku berada di sem yg bru. Tak percaye n xsedar yg da hampir 2 sem aku kat u nie. Now aku da tahun 2 sem 1, new sem, new room and new roomate..tp aku still dok asrama yg same walaupun bilik x same. Aku dpt roomate bdk lepasan matriks. Aku xcaye n xdpt berapa nk bayangkn bile roomate aku panggil aku akk n aku pun bahase kn diri aku akk..hahaha..sem lepas aku dpt roomate yg tua drpd aku..la nie aku dpt roomate yg muda drpd aku. Aku nk gak rase dpt roomate yg sebaya ngan aku...tp xpe la aku b'syukur dpt roomate aku nie. Dlm seminggu nie punye klaz aku bru masok 2 klaz..haha..sbb ade masalah akademik yg xsetel2 lg..ntah bile nk setel pun aku xtau. Aku bengang ngan management u nie slow sgt...kura2 ngan siput lg laju dr management u nie. Mcm mne la org lain boleh ckp u nie u paling bagoz..aku xphm bab tu..pening. Dlm minggu nie da ade org dpt assgmnt, aku assgmnt xde yg aku ade bosan yg teramat sgt. Malaz la aku nk citer lg buat sakit ati aku jer.. Okeh la smpi sini jer. Aku tulis nie pun sbb aku ngah bosan sgt. Byee2..

Tuesday, January 1, 2013

Happy New Year 2013!!

Assalamualaikum semua...

Happy New Year 2013 to all my frendz and my family...ari nie merupakan ari pertama utk bln January pada tahun 2013..setiap kali new year mesti org akn tanye "Ape azam tahun baru anda??"..slalu nye org agak susah nk jwb soklan nie sbb azam diorg sblm2 nie xpenah nk tunaikn so jwpn terbaik adalah "gune azam tahun lepas atau azam tahun lepas blom ditunaikan so azam tahun lepas ngan tahun nie same jer"..hahaha..jwpn yg ade dlm pale otak aku..


Bg student degree mcm aku n kwn2 aku kitorg sambut new year dpn buku tahun nie sbb kitorg dlm mood exam. New year bg kitorg adalah bile exam abiz..haha..tyme tu betol2 new year bg kitorg..so skarang nie kitorg blom nk brape new year sgt la sbb mood new year tu xde..hahaha..kpd kwn2 aku yg dlm mood exam tu Selamat Study ye kwn2..Good Luck 4 Your Exam!!





Monday, December 31, 2012

Ari nie...


Assalamualaikum semua...

daa lame x update blog..sori ye..buzy sikit la..biase la student kn always buzy ngan projek, assgmnt, exercise, test ngan mcm2 lg la...lebih2 lg kalo makin tinggi pangkat dye mcm degree...degree kn mcm kite buat pra research so keje tu always ade n always byk. Ari nie ade lah ari terakhir bg bln 12 pd tahun 2012. Tak sangka kejap jer tahun 2012 nie da smpi ke penghujung nye n sudah 1 sem sy blaja sbgai student degree..rase cepat jer mase b'jln. Dlm tahun 2012 nie byk bende yg happy, sedih, marah, geram n mcm2 lg perasaan ade la yg b'laku kat dlm tahun nie. And paling aku xkn lupe tarikh 26/12/2012...sbb ape?? sbb pada 26/12/2012 b'samaan ari rabu, aku telah kehilangan seorg atok yg t'syg...atok yg menjaga aku ketika aku kecik2 dlu...aku mcm xdpt nk terima bile aku dgr berita kematian atok dr mama aku tp ape kn daya aku kene terima juga atas pemergian atok aku...aku rindukn atok aku. Mcm mne la aku nk lalui ari2 aku bile aku balik kg. Kalo aku balik kg mesti teringt kat atok...bile aku nk balik umah aku tyme aku nk salam atok mesti atok suh aku dok kg lame sikit...lepas nie aku xkn dgr lg ayat2 tu...aku rindu nk dgr suare atok ckp ayat2 tu kat aku...walau apepun aku akn doakn arwah atok ditempatkn kat org2 yg b'iman.

Wednesday, September 26, 2012

Kehidupan bru

Assalamualaikum semua...

Aku kini sudah berada di UTeM Melaka. Aku daftar ari jumaat tu (21/9/2012). Mmg ramai gak yg dpt tyme rayuan tu tp aku xjumpe sorg pown yg same kos ngan aku. Majoriti nye dr FKE. Pastu aku g fakulti aku nk g register subjek la...g pejabat dye pastu ade kerani tu suh aku jumpe sorg lecture nie. Aku pown g la jumpe...bile aku da jumpe dye buat muka pelik then dye ckp :-

lect : mcm mane awk boleh dpt kos nie ye?
aku : sy pown xtau...bile sy check result rayuan upu..mmg da tertulis kat situ sy dpt tawaran amik kos nie kat sini...

lect : sbnrnye kos awk nie da penuh so sy xtau nk letak awk kat klaz mane.
aku : (haish pelik nie, kalo da penuh mcm mane aku boleh dpt kos nie) ooo...da penuh ke?
lect : ye da penuh..xpe la awk register je dlu subjek awk.

Pastu lect tu mntk aku nye transkrip tyme aku kat poly dlu...dye ckp agak byk yg aku da blaja so aku boleh transfer credit. Alhamdulillah aku dpt transfer 23 credit so aku kat utem nie 2 tahun setgh je. aku boleh teros masok tahun 2 sem 1 tp ade subjek tahun 1 yg aku kene amik...that's okay..aku xheran pown...hahaha...

Tyme ari jumaat ari tu aku setelkn semua bende yg kene setel bile register n aku g shopping2 kat Mydin Melaka jap pastu kemas2 bilik jap....pas da kemas bilik tyme my mom to go home la. Mmg sedih la bile mama da balik tu...rase mcm xnk bg mama balik je..tp ape kn daya, mama kene balik jugak. Pas mama da balik xtau nk buat ape...aku nangis then lepas da puas nangis bru aku tdo..hehe. Ari sabtu lak aku xde buat ape pun...bgn je tdo g mandi, kemas tmpt tdo pastu bukak laptop main game, on9, tgk muvie. Ari ahad pown camtu gak tp ari ahad ari tu akk aku dtg bwk mknan sbb mama aku report kat akk aku yg aku ari sabtu ari tu aku xusik langsung nasi. Kebetulan tyme ari ahad tu akk aku ade training kat sini so dye dtg lawat aku n bwk mknan utk aku.

Ari isnin pulak aku follow member skola (su) aku punye member (ila) masok klaz dye sbb ila 1 kos ngan aku n dye pown da tahun 2 so aku follow la dye sementara nk tunggu PA aku masok keje..masok la klaz OOP subjek paling aku xsuke. Lepas da abis klaz ingtkn nk g jumpe la PA aku  tp dye xdtg pulak...so aku g la pejabat ftmk sbb nk cari jadual then aku terjumpa memeber baru (praba) yg same kos ngan aku..dye pown direct entry same like me...borak2 jap pastu ade jumpe 2 org dak laki sorg tu (abg shah) xknl n sorg lg (hasif) rupe dye agak familiar la but aku xknl pown...haha. Pastu tyme ngah arranged jadual tu praba tanye abg shah tu dr mane so dye ckp dye da grad diploma da 4 tahun pastu dye keje skarang bru dye sambung balik sblm nie dye blaja kat kuis. Pastu praba tanye hasif dye dr mane pastu si hasif ckp la dye dr politeknik sabak bernam...

aku : asal aku mcm xpenah nmpk ko eh?
hasif : ko aliya eh?
aku : ye la...mcm mane ko boleh knl aku tp aku xknl ko..(blur)
hasif : kevin yg gtau aku...ade dak klaz dye yg blaja kat sini yg 1 kos ngan aku name dye aliya
aku : oooo...patutla ko knl aku..so ko nie hasif la kn?
hasif : ye..kate ko xknl aku tp mcm mane ko boleh tau name aku?
aku : nanad la yg gtau aku yg ade dak poly kite yg amik same kos ngan aku name dye hasifzul..

Pelik2 jer..tyme kat poly xpenah nk knl or jumpe bile kat sini da mcm lame knl or da mcm rapat sgt je..hahaha...pelik2 je..

Saturday, September 15, 2012

alhamdulillah...

Assalamualaikum pembaca sekalian....

ari nie sy agak gembira nk tahu sbb ape??...sbb ari nie result rayuan upu da kuar n sy dpt tawaran sambung blaja dekat UTeM ...alhamdulillah. Akhirnya sy dpt juga menunaikan impian ayh sy utk melihat sy sambung blaja di peringkat degree...walaupun sy mula lambat tp sy xksah janji sy dpt sambung blaja. Sy berasa gembira dan juga sedih...sbb ape sy gembira telah sy nyatakn di atas...dan sbb ape sy sedih..sy akn nyatakn skarang...sy sedih sbb kwn2 sy iaitu Farhana n Diyana tak dpt sambung blaja...lebih menyedihkn kami same2 apply tmpt yg same dan kami telah dtg ke UTeM melaka semata-mata utk hantar surat rayuan upu di sana...dan kami tidak dpt bersama-sama utk blajar di UTeM. Sy rase sedih sgt...lpz nie sy akn sentiasa rindu mereka..dan sy harap mereka dpt sambung blaja walau dimane sahaja...akn sy doakn mereka...

Sy akn masok 21 sept nie...selama 1 minggu sy perlu settelkn segala bende. Terasa mcm cpt sgt mase berlalu. Mcm mane sy nk sambung blaja nie..otak da beku. Hope sy dpt mencairkn otak yg beku nie. Nasihat dr seorg kwn sy nad "yang penting niat tu ada boleh la blaja". Akn sy ingt nasihat tu...dan skarang sy perlu kuatkn niat tu utk mencairkn otak yg da beku nie. Bile tgk dye punye subjek...terasa mcm nk pengsan...sbb byk sgt n walaupun ade subjek yg da blaja tyme poly dlu terasa menggigil n nk pengsan jugak...tp pape pown sy kene yakin yg ay boleh buat dan atasi perasaan xboleh buat...YEAH! I CAN DO IT. *semangat utk diri sendiri*.

Friday, August 10, 2012

Kenangan Bersamamu, Wahai Sahabatku!

Sahabat
bila aku bersendirian
aku seringkali teringat
teringat masa kita bersama-sama
menjalani kehidupan sebagai pelajar
suka duka
susah senang
yang kita lalui bersama
kadang-kadang telah mengusik hati dan perasaan aku
aku sangat rindukan
masa kita bersama
aku bagaikan terasa
masa sangat mencemburui kita ketika itu
sampai kita tidak perasan
masa berlalu dengan begitu pantas
sehingga membuatkan aku rindukan
kamu wahai sahabat

Aku rindukan 
gelak tawa dan kebisingan yang tidak pernah senyap 
cerita-cerita yang hendak diceritakan 
pada yang lain pasti ada setiap hari
dan kerenah serta perangai yang membuatkan
orang lain berasa menyenangkan
tidak lupa juga bila dapat tugasan daripada pensyarah
ada sahaja alasan yang nak diberikan
lebih-lebih lagi bila cuti pertengahan sem dah nak dekat
dan bila dah nak dekat peperikasaan akhir
masing-masing takut dan mengharap
peperiksaan akhir ini habis dengan cepat
bila peperiksaan sudah habis
dan keputusan keluar
ada yang menyesal la
ada yang malu dengan keputusan yang dia dapat
ada yang bersyukur
ada yang sibuk nak tanya yang lain la
macam-macam lagi
dan bila dah kena buat projek akhir
masing-masing dah pening
ada yang dah malas nak buat
ada yang dah nak putus asa
ada yang tidak sabar nak habiskan projek akhir ni
bila dah habis projek akhir
belajar juga sudah tamat
masing-masing seronok
tapi tidak lama lepas tu
masing-masing rindu
masing-masing rasa tidak mahu habis belajar

Kini hanyalah kenangan
kenangan yang hanya 
boleh mengubati rinduku pada waktu dahulu
terhadap kamu
Wahai sahabat!
kenangan yang akan bermain-main
didalam kepalaku sahaja
seperti sebuah cerita atau drama yang tiada suara
tidak akan aku lupakan kenangan yang indah ini
buat selama-lamanya
terima kasih sahabat
kerana telah menciptakan kenangan yang indah untuk diriku.

Wednesday, August 8, 2012

xleh bla...haha

ade bende aku nk citer nie..td dlm kul 2 lebih td aku dpt msj dr no. sape aku xtau la tp no. dye ade 5 angka jer..msj dye mcm nie :-

" RM0.00 Tahniah! Anda terpilih utk hadir ke sesi taklimat & temuduga program Ijazah luar negara 3 thn di bwh p'iktirafan MQA, MOHE & (UEL, UK, ANGLIA, RUSKIN UK & LEEDS METROPOLITAN UK) b'tmpt @ FTMS Global Bukit Jalil. Pembiayaan di bwh MARA/PTPTN bg yg layak t'masuk elaun sara diri. Taklimat b'mula 10 am di KPTM Bangi pd 11/8 (Sabtu). Bawa salinan slip STPM & IC. Wajib hadir dengan ibubapa. Pra Pendaftaran RM500 jika layak. "

aku bace jer msj nie aku da tergelak gelak da...sape la yg bg msj lawak nie kat aku...kalo ko nk bg pown jgn la tyme aku ngah sakit perot...mmg bertmbh sakit perot la aku dibuat nye...hahahahaha...ape kejadah nye  aku terpilih utk program ijazah luar negara....adui!! aku nk speaking pown tergagap2..mmg x la kn...adeh!! aku pown da xphm..dlu tyme aku blaja kat sabak bernam pown..boleh dikatakn agak susah aku nk balik...nie kn pulak dok luar negara mmg lg susah la aku nk balik...xingin aku nk blaja kat sane...t aku rindu kat family aku t mcm mane aku nk balik...tiket bukan nye murah...mahal giler...aku sanggup belajar kat malaysia nie..senang aku nk nk ckp dgn org...huhu

Tuesday, August 7, 2012

Terlebih muda dr umur...hahaha

aku sebenarnye syg nk gunting rambut aku nie tp disbbkn my mom suruh gunting rambut nie n aku pown terasa mcm da rimas terpaksa la aku potong gak rambut nie..my mom nie da biase gunting rambut kat kdai cina..so anak2 dia pown camtu gak..sbb da terbiase n da diajar dr kecik lg..so kalo nk gunting rambut kene la g kdai cina..walaupun jauh sanggup tu g..hehe..ari tu aku g gunting rambut kat sebuah kedai gunting rambut la xkn la kedai makan lak kn...hehe..kat mane kdai gunting rambut xyah nk citer la kn...yg penting kdai tu kat atas tanah di Negara Malaysia dan di Negeri Selangor..tyme aku ngah gunting rambut tu...amoi yg gunting rambut aku tu tanye aku..

Amoi : Da ready ke nk PMR?
Aku : (ngan muke pelik tanye dia balik) PMR??
Amoi : Yela PMR..xkn xingt exm PMR bln 10 nie..
Aku : (tergelak jap)...hahahaha
Mama Aku : Nie budak bkn setakat PMR ngan SPM jer da lepaz, Diploma pown da abiz cuma tunggu nk sambung Degree jer..
Amoi : Yeke? asal u nmpk muda??
Aku : (dlm pale otak aku jwb "mane la aku nk tau..mungkin jiwa aku muda kot tu yg org nmpk aku muda dr umur aku"...hehe) xtau..
Amoi : I ingt u nk PMR tahun nie...sorry ye..
Aku : xpe..da biase da..

aku pown pelik..tp mmg bende nie kenyataan bukan direka2..kadang2 smpi kwn2 mama aku pkir aku ank last n adik aku jd akk aku...hahaha...mmg xleh bla...smpi ade saudara jauh yg mmg kadang2 1 or 2 tahun sekali jumpe diorg mesti tanye antara adik aku ngan aku mane 1 akk mane 1 adik...n result nye adik aku tu jd akk aku n aku jd adik...haish...nmpk xmatang sgt ke aku nie??nmpk bdk2 sgt ke aku nie??haish pening2..tp aku selalu jer buat xtau jer psl2 bende nie..janji aku happy ngan idop aku...setel sudah bende2 yg memeningkn pale otak aku nie...huhuhu..

Monday, July 23, 2012

Wednesday, June 13, 2012

xtau la..

da lama aku xtulis blog nie..skunk nie aku xtau nk tulis ape..hehehe..aku da abiz diploma..huhu..ngah tunggu degree je..kwn2 aku yg len sume da keje..aku..aku dok umah tmbhkn berat bdn..hehe..sebenarnye buhsan dok kat umah nie..yg penting skunk nie..

AKU RINDU KAT KWN2 AKU...


WEYH KORG AKU RINDU GLER KAT KORG NIE..

Thursday, April 12, 2012

Aziatix - Cold [Lyrics]




lagu nie bez sgt..

first dye kuar kat k-pop hitz teroz cari lagu nie..
Aziatix nie k-pop band or korean band tp lagu dye byk lagu english..
and ape yg mengejutkn aku..

Jay Park adalah salah sorg ahli kumpulan nie..
mule2 tu mmg terkejut gak nk kate xcaye pown ade gak 

bile cari profile diowg kat pak cik google bru la caye...
walau ape pown..this song is really really bez...

7.9.4.2 (칠구사이) - 유명해질게 (I'll Be Famous)




내가 지쳐 쓰러질 때

naega jichyeo sseureojil ttae
내가 아파 무너질 때

naega apa muneojil ttae
내 옆을 지켜주는 사람이 없을 때

nae yeopeul jikyeojuneun sarami eobseul ttae
니가 내게 와줬는데

niga naege wajwonneunde
너란 사람이 와줬는데

neoran sarami wajwonneunde
너 한 사람만 믿었는데

neo han saramman mideonneunde
나는 너를 못 놔줘

naneun neoreul mot nwajwo
어떻게 이제와 널 놔줘

eotteoke ijewa neol nwajwo
니가 애원하고 또 애원해도

niga aewonhago tto aewonhaedo
넌 절대로 안 놔줘

neon jeoldaero an nwajwo
이런 나를 이해해줘

ireon nareul ihaehaejwo
조금만 더 기다려줘

jogeumman deo gidaryeojwo
오늘도 너만 보며 땀을 닦아

oneuldo neoman bomyeo ttameul dakka
내가 유명해질게

naega yumyeonghaejilge
니가 돌아오게

niga doraoge
날보고 미안해 할 수 있게

nalbogo mianhae hal su itge
이제 조금만

ije jogeumman
조금만 더 하면

jogeumman deo hamyeon
니가 날 알아볼 수 있을 것 같은데

niga nal arabol su isseul geot gateunde