Assalamualaikum semua...
Aku kini sudah berada di UTeM Melaka. Aku daftar ari jumaat tu (21/9/2012). Mmg ramai gak yg dpt tyme rayuan tu tp aku xjumpe sorg pown yg same kos ngan aku. Majoriti nye dr FKE. Pastu aku g fakulti aku nk g register subjek la...g pejabat dye pastu ade kerani tu suh aku jumpe sorg lecture nie. Aku pown g la jumpe...bile aku da jumpe dye buat muka pelik then dye ckp :-
lect : mcm mane awk boleh dpt kos nie ye?
aku : sy pown xtau...bile sy check result rayuan upu..mmg da tertulis kat situ sy dpt tawaran amik kos nie kat sini...
lect : sbnrnye kos awk nie da penuh so sy xtau nk letak awk kat klaz mane.
aku : (haish pelik nie, kalo da penuh mcm mane aku boleh dpt kos nie) ooo...da penuh ke?
lect : ye da penuh..xpe la awk register je dlu subjek awk.
Pastu lect tu mntk aku nye transkrip tyme aku kat poly dlu...dye ckp agak byk yg aku da blaja so aku boleh transfer credit. Alhamdulillah aku dpt transfer 23 credit so aku kat utem nie 2 tahun setgh je. aku boleh teros masok tahun 2 sem 1 tp ade subjek tahun 1 yg aku kene amik...that's okay..aku xheran pown...hahaha...
Tyme ari jumaat ari tu aku setelkn semua bende yg kene setel bile register n aku g shopping2 kat Mydin Melaka jap pastu kemas2 bilik jap....pas da kemas bilik tyme my mom to go home la. Mmg sedih la bile mama da balik tu...rase mcm xnk bg mama balik je..tp ape kn daya, mama kene balik jugak. Pas mama da balik xtau nk buat ape...aku nangis then lepas da puas nangis bru aku tdo..hehe. Ari sabtu lak aku xde buat ape pun...bgn je tdo g mandi, kemas tmpt tdo pastu bukak laptop main game, on9, tgk muvie. Ari ahad pown camtu gak tp ari ahad ari tu akk aku dtg bwk mknan sbb mama aku report kat akk aku yg aku ari sabtu ari tu aku xusik langsung nasi. Kebetulan tyme ari ahad tu akk aku ade training kat sini so dye dtg lawat aku n bwk mknan utk aku.
Ari isnin pulak aku follow member skola (su) aku punye member (ila) masok klaz dye sbb ila 1 kos ngan aku n dye pown da tahun 2 so aku follow la dye sementara nk tunggu PA aku masok keje..masok la klaz OOP subjek paling aku xsuke. Lepas da abis klaz ingtkn nk g jumpe la PA aku tp dye xdtg pulak...so aku g la pejabat ftmk sbb nk cari jadual then aku terjumpa memeber baru (praba) yg same kos ngan aku..dye pown direct entry same like me...borak2 jap pastu ade jumpe 2 org dak laki sorg tu (abg shah) xknl n sorg lg (hasif) rupe dye agak familiar la but aku xknl pown...haha. Pastu tyme ngah arranged jadual tu praba tanye abg shah tu dr mane so dye ckp dye da grad diploma da 4 tahun pastu dye keje skarang bru dye sambung balik sblm nie dye blaja kat kuis. Pastu praba tanye hasif dye dr mane pastu si hasif ckp la dye dr politeknik sabak bernam...
aku : asal aku mcm xpenah nmpk ko eh?
hasif : ko aliya eh?
aku : ye la...mcm mane ko boleh knl aku tp aku xknl ko..(blur)
hasif : kevin yg gtau aku...ade dak klaz dye yg blaja kat sini yg 1 kos ngan aku name dye aliya
aku : oooo...patutla ko knl aku..so ko nie hasif la kn?
hasif : ye..kate ko xknl aku tp mcm mane ko boleh tau name aku?
aku : nanad la yg gtau aku yg ade dak poly kite yg amik same kos ngan aku name dye hasifzul..
Pelik2 jer..tyme kat poly xpenah nk knl or jumpe bile kat sini da mcm lame knl or da mcm rapat sgt je..hahaha...pelik2 je..
Wednesday, September 26, 2012
Saturday, September 15, 2012
alhamdulillah...
Assalamualaikum pembaca sekalian....
ari nie sy agak gembira nk tahu sbb ape??...sbb ari nie result rayuan upu da kuar n sy dpt tawaran sambung blaja dekat UTeM ...alhamdulillah. Akhirnya sy dpt juga menunaikan impian ayh sy utk melihat sy sambung blaja di peringkat degree...walaupun sy mula lambat tp sy xksah janji sy dpt sambung blaja. Sy berasa gembira dan juga sedih...sbb ape sy gembira telah sy nyatakn di atas...dan sbb ape sy sedih..sy akn nyatakn skarang...sy sedih sbb kwn2 sy iaitu Farhana n Diyana tak dpt sambung blaja...lebih menyedihkn kami same2 apply tmpt yg same dan kami telah dtg ke UTeM melaka semata-mata utk hantar surat rayuan upu di sana...dan kami tidak dpt bersama-sama utk blajar di UTeM. Sy rase sedih sgt...lpz nie sy akn sentiasa rindu mereka..dan sy harap mereka dpt sambung blaja walau dimane sahaja...akn sy doakn mereka...
Sy akn masok 21 sept nie...selama 1 minggu sy perlu settelkn segala bende. Terasa mcm cpt sgt mase berlalu. Mcm mane sy nk sambung blaja nie..otak da beku. Hope sy dpt mencairkn otak yg beku nie. Nasihat dr seorg kwn sy nad "yang penting niat tu ada boleh la blaja". Akn sy ingt nasihat tu...dan skarang sy perlu kuatkn niat tu utk mencairkn otak yg da beku nie. Bile tgk dye punye subjek...terasa mcm nk pengsan...sbb byk sgt n walaupun ade subjek yg da blaja tyme poly dlu terasa menggigil n nk pengsan jugak...tp pape pown sy kene yakin yg ay boleh buat dan atasi perasaan xboleh buat...YEAH! I CAN DO IT. *semangat utk diri sendiri*.
ari nie sy agak gembira nk tahu sbb ape??...sbb ari nie result rayuan upu da kuar n sy dpt tawaran sambung blaja dekat UTeM ...alhamdulillah. Akhirnya sy dpt juga menunaikan impian ayh sy utk melihat sy sambung blaja di peringkat degree...walaupun sy mula lambat tp sy xksah janji sy dpt sambung blaja. Sy berasa gembira dan juga sedih...sbb ape sy gembira telah sy nyatakn di atas...dan sbb ape sy sedih..sy akn nyatakn skarang...sy sedih sbb kwn2 sy iaitu Farhana n Diyana tak dpt sambung blaja...lebih menyedihkn kami same2 apply tmpt yg same dan kami telah dtg ke UTeM melaka semata-mata utk hantar surat rayuan upu di sana...dan kami tidak dpt bersama-sama utk blajar di UTeM. Sy rase sedih sgt...lpz nie sy akn sentiasa rindu mereka..dan sy harap mereka dpt sambung blaja walau dimane sahaja...akn sy doakn mereka...
Sy akn masok 21 sept nie...selama 1 minggu sy perlu settelkn segala bende. Terasa mcm cpt sgt mase berlalu. Mcm mane sy nk sambung blaja nie..otak da beku. Hope sy dpt mencairkn otak yg beku nie. Nasihat dr seorg kwn sy nad "yang penting niat tu ada boleh la blaja". Akn sy ingt nasihat tu...dan skarang sy perlu kuatkn niat tu utk mencairkn otak yg da beku nie. Bile tgk dye punye subjek...terasa mcm nk pengsan...sbb byk sgt n walaupun ade subjek yg da blaja tyme poly dlu terasa menggigil n nk pengsan jugak...tp pape pown sy kene yakin yg ay boleh buat dan atasi perasaan xboleh buat...YEAH! I CAN DO IT. *semangat utk diri sendiri*.
Friday, August 10, 2012
Kenangan Bersamamu, Wahai Sahabatku!
Sahabat
bila aku bersendirian
aku seringkali teringat
teringat masa kita bersama-sama
menjalani kehidupan sebagai pelajar
suka duka
susah senang
yang kita lalui bersama
kadang-kadang telah mengusik hati dan perasaan aku
aku sangat rindukan
masa kita bersama
aku bagaikan terasa
masa sangat mencemburui kita ketika itu
sampai kita tidak perasan
masa berlalu dengan begitu pantas
sehingga membuatkan aku rindukan
kamu wahai sahabat
Aku rindukan
gelak tawa dan kebisingan yang tidak pernah senyap
cerita-cerita yang hendak diceritakan
pada yang lain pasti ada setiap hari
dan kerenah serta perangai yang membuatkan
orang lain berasa menyenangkan
tidak lupa juga bila dapat tugasan daripada pensyarah
ada sahaja alasan yang nak diberikan
lebih-lebih lagi bila cuti pertengahan sem dah nak dekat
dan bila dah nak dekat peperikasaan akhir
masing-masing takut dan mengharap
peperiksaan akhir ini habis dengan cepat
bila peperiksaan sudah habis
dan keputusan keluar
ada yang menyesal la
ada yang malu dengan keputusan yang dia dapat
ada yang bersyukur
ada yang sibuk nak tanya yang lain la
macam-macam lagi
dan bila dah kena buat projek akhir
masing-masing dah pening
ada yang dah malas nak buat
ada yang dah nak putus asa
ada yang tidak sabar nak habiskan projek akhir ni
bila dah habis projek akhir
belajar juga sudah tamat
masing-masing seronok
tapi tidak lama lepas tu
masing-masing rindu
masing-masing rasa tidak mahu habis belajar
Kini hanyalah kenangan
kenangan yang hanya
boleh mengubati rinduku pada waktu dahulu
terhadap kamu
Wahai sahabat!
kenangan yang akan bermain-main
didalam kepalaku sahaja
seperti sebuah cerita atau drama yang tiada suara
tidak akan aku lupakan kenangan yang indah ini
buat selama-lamanya
terima kasih sahabat
kerana telah menciptakan kenangan yang indah untuk diriku.
Wednesday, August 8, 2012
xleh bla...haha
ade bende aku nk citer nie..td dlm kul 2 lebih td aku dpt msj dr no. sape aku xtau la tp no. dye ade 5 angka jer..msj dye mcm nie :-
" RM0.00 Tahniah! Anda terpilih utk hadir ke sesi taklimat & temuduga program Ijazah luar negara 3 thn di bwh p'iktirafanMQA, MOHE & (UEL, UK, ANGLIA, RUSKIN UK & LEEDS METROPOLITAN UK) b'tmpt @ FTMS Global Bukit Jalil. Pembiayaan di bwh MARA/PTPTN bg yg layak t'masuk elaun sara diri. Taklimat b'mula 10 am di KPTM Bangi pd 11/8 (Sabtu). Bawa salinan slip STPM & IC. Wajib hadir dengan ibubapa. Pra Pendaftaran RM500 jika layak. "
aku bace jer msj nie aku da tergelak gelak da...sape la yg bg msj lawak nie kat aku...kalo ko nk bg pown jgn la tyme aku ngah sakit perot...mmg bertmbh sakit perot la aku dibuat nye...hahahahaha...ape kejadah nye aku terpilih utk program ijazah luar negara....adui!! aku nk speaking pown tergagap2..mmg x la kn...adeh!! aku pown da xphm..dlu tyme aku blaja kat sabak bernam pown..boleh dikatakn agak susah aku nk balik...nie kn pulak dok luar negara mmg lg susah la aku nk balik...xingin aku nk blaja kat sane...t aku rindu kat family aku t mcm mane aku nk balik...tiket bukan nye murah...mahal giler...aku sanggup belajar kat malaysia nie..senang aku nk nk ckp dgn org...huhu
" RM0.00 Tahniah! Anda terpilih utk hadir ke sesi taklimat & temuduga program Ijazah luar negara 3 thn di bwh p'iktirafan
aku bace jer msj nie aku da tergelak gelak da...sape la yg bg msj lawak nie kat aku...kalo ko nk bg pown jgn la tyme aku ngah sakit perot...mmg bertmbh sakit perot la aku dibuat nye...hahahahaha...ape kejadah nye aku terpilih utk program ijazah luar negara....adui!! aku nk speaking pown tergagap2..mmg x la kn...adeh!! aku pown da xphm..dlu tyme aku blaja kat sabak bernam pown..boleh dikatakn agak susah aku nk balik...nie kn pulak dok luar negara mmg lg susah la aku nk balik...xingin aku nk blaja kat sane...t aku rindu kat family aku t mcm mane aku nk balik...tiket bukan nye murah...mahal giler...aku sanggup belajar kat malaysia nie..senang aku nk nk ckp dgn org...huhu
Tuesday, August 7, 2012
Terlebih muda dr umur...hahaha
aku sebenarnye syg nk gunting rambut aku nie tp disbbkn my mom suruh gunting rambut nie n aku pown terasa mcm da rimas terpaksa la aku potong gak rambut nie..my mom nie da biase gunting rambut kat kdai cina..so anak2 dia pown camtu gak..sbb da terbiase n da diajar dr kecik lg..so kalo nk gunting rambut kene la g kdai cina..walaupun jauh sanggup tu g..hehe..ari tu aku g gunting rambut kat sebuah kedai gunting rambut la xkn la kedai makan lak kn...hehe..kat mane kdai gunting rambut xyah nk citer la kn...yg penting kdai tu kat atas tanah di Negara Malaysia dan di Negeri Selangor..tyme aku ngah gunting rambut tu...amoi yg gunting rambut aku tu tanye aku..
Amoi : Da ready ke nk PMR?
Aku : (ngan muke pelik tanye dia balik) PMR??
Amoi : Yela PMR..xkn xingt exm PMR bln 10 nie..
Aku : (tergelak jap)...hahahaha
Mama Aku : Nie budak bkn setakat PMR ngan SPM jer da lepaz, Diploma pown da abiz cuma tunggu nk sambung Degree jer..
Amoi : Yeke? asal u nmpk muda??
Aku : (dlm pale otak aku jwb "mane la aku nk tau..mungkin jiwa aku muda kot tu yg org nmpk aku muda dr umur aku"...hehe) xtau..
Amoi : I ingt u nk PMR tahun nie...sorry ye..
Aku : xpe..da biase da..
aku pown pelik..tp mmg bende nie kenyataan bukan direka2..kadang2 smpi kwn2 mama aku pkir aku ank last n adik aku jd akk aku...hahaha...mmg xleh bla...smpi ade saudara jauh yg mmg kadang2 1 or 2 tahun sekali jumpe diorg mesti tanye antara adik aku ngan aku mane 1 akk mane 1 adik...n result nye adik aku tu jd akk aku n aku jd adik...haish...nmpk xmatang sgt ke aku nie??nmpk bdk2 sgt ke aku nie??haish pening2..tp aku selalu jer buat xtau jer psl2 bende nie..janji aku happy ngan idop aku...setel sudah bende2 yg memeningkn pale otak aku nie...huhuhu..
Amoi : Da ready ke nk PMR?
Aku : (ngan muke pelik tanye dia balik) PMR??
Amoi : Yela PMR..xkn xingt exm PMR bln 10 nie..
Aku : (tergelak jap)...hahahaha
Mama Aku : Nie budak bkn setakat PMR ngan SPM jer da lepaz, Diploma pown da abiz cuma tunggu nk sambung Degree jer..
Amoi : Yeke? asal u nmpk muda??
Aku : (dlm pale otak aku jwb "mane la aku nk tau..mungkin jiwa aku muda kot tu yg org nmpk aku muda dr umur aku"...hehe) xtau..
Amoi : I ingt u nk PMR tahun nie...sorry ye..
Aku : xpe..da biase da..
aku pown pelik..tp mmg bende nie kenyataan bukan direka2..kadang2 smpi kwn2 mama aku pkir aku ank last n adik aku jd akk aku...hahaha...mmg xleh bla...smpi ade saudara jauh yg mmg kadang2 1 or 2 tahun sekali jumpe diorg mesti tanye antara adik aku ngan aku mane 1 akk mane 1 adik...n result nye adik aku tu jd akk aku n aku jd adik...haish...nmpk xmatang sgt ke aku nie??nmpk bdk2 sgt ke aku nie??haish pening2..tp aku selalu jer buat xtau jer psl2 bende nie..janji aku happy ngan idop aku...setel sudah bende2 yg memeningkn pale otak aku nie...huhuhu..
Monday, July 23, 2012
Indecisive - Empty Decorations (Lyrics)
from novel [tunas] and the writer is Hlovate...
this song is very nice..
Wednesday, June 13, 2012
xtau la..
da lama aku xtulis blog nie..skunk nie aku xtau nk tulis ape..hehehe..aku da abiz diploma..huhu..ngah tunggu degree je..kwn2 aku yg len sume da keje..aku..aku dok umah tmbhkn berat bdn..hehe..sebenarnye buhsan dok kat umah nie..yg penting skunk nie..
AKU RINDU KAT KWN2 AKU...
WEYH KORG AKU RINDU GLER KAT KORG NIE..
Subscribe to:
Posts (Atom)
.jpg)